Zestawy tematyczne

Key Performance Indicators (KPI) cz. 1

Key Performance Indicators (KPI) cz. 1

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Każdy zamek można otworzyć, potrzeba tylko odpowiedniego klucza. Podobnie jest w każdym przedsiębiorstwie, bez względu na to, w jakiej działa branży. Aby sprawdzić, czy biznes przynosi zyski, trzeba zmierzyć to odpowiednimi wskaźnikami. Tu z pomocą przychodzą KPIs.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jak wykorzystać KPI w efektywnym planowaniu i controllingu?
  • Jak tworzyć użyteczne KPI?
  • Jak wykorzystać KPI w zarządzaniu zespołem sprzedaży?
  • Jak nie pogubić się w gąszczu wskaźników KPI?
  • Jaki planować zapotrzebowanie na pracowników działu handlowego i oceniać rentowność handlowców?
  • Jakie KPI użyć w ocenie zadowolenia pracowników?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 9/2013

System raportowania wskaźników efektywności pracy przedstawicieli handlowych

Controller finansowy otrzymał zadanie doboru wskaźników efektywności, za pomocą których będzie oceniana praca przedstawicieli handlowych w firmie. Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) będą oceniały dwie sfery skuteczności przedstawiciela. Pierwsza z nich to skuteczność sprzedaży, natomiast druga to skuteczność promowania firmy, utrzymywania relacji z obecnymi klientami oraz pozyskiwania nowych.

Czytaj więcej
nr 8/2013

Jak wykorzystać KPI w efektywnym planowaniu i controllingu

Dobrze dobrane kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators, KPI) obejmują najważniejsze procesy w firmie. Na podstawie KPI są tworzone budżety. Raportowanie budżetów odbywa się w kontekście KPI, bo właśnie one wskazują na potencjalne przyczyny, dla których firma odnotowuje odchylenia. Jednocześnie analiza przyczyn odchyleń KPI pozwala podjąć szybkie decyzje zmierzające do pozytywnych...

Czytaj więcej
nr 3/2016

Wskaźniki KPI rentowności handlowców w call center – jak planować zapotrzebowanie na pracowników ?

WSKAŹNIK KPI.jpg

W zarządzaniu call center, definiowanym jako podmiot świadczący tego rodzaju usługi czy też jako wydzielona wewnętrznie część organizacji, stosowane są różnego rodzaju wskaźniki badania efektywności ich działania. W materiale przedstawione zostaną wybrane wskaźniki badania efektywności sprzedawców call center. Służą one nie tylko do mierzenia efektywności, ale przede wszystkim do zaplanowania liczby...

Czytaj więcej
nr 3/2017

Kluczowe wskaźniki efektywności w ocenie zadowolenia pracownika

KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności KPI, służą do pomiaru realizacji celów wyznaczonych przez organizację. KPI znajdują zastosowanie również w obszarze HR. Dzięki nim można określić stopień satysfakcji osób zatrudnionych oraz zbadać efektywność pracy. Prawidłowe wdrożenie wskaźników efektywności pozwala na wykrycie ewentualnych nieprawidłowości, a co za tym...

Czytaj więcej
nr 7/2017

Kluczowe wskaźniki efektywności w dziale HR

CIRZ_07_32.jpg

Według teorii kapitału ludzkiego to pracownicy stanowią fundamentalny element zasobów organizacji. Dział HR jest odpowiedzialny za wsparcie i rozwój pracowników firmy. Istotnym zadaniem działu personalnego są efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich do realizacji celów przedsiębiorstwa i pomiar stopnia realizacji tych zamierzeń. Specjaliści z obszaru HR wykorzystują do tego KPI (z ang. Key Performance...

Czytaj więcej
nr 12/2017

Kluczowe mierniki efektywności handlowca

CiRZ_219_33.jpg

Dział sprzedaży uważany jest za filar każdego przedsiębiorstwa. Generuje największe przychody przy względnie niskich kosztach. Handlowcy poza sprzedażą produktów zajmują się komunikacją na linii firma-klient oraz są ważnym źródłem informacji na temat wymagań i preferencji kontrahentów. Ich efektywność mierzona jest poprzez KPI (ang. Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki efektywności....

Czytaj więcej
nr 9/2018

Podstawowe finansowe wskaźniki KPI

CiRZ_228_06.jpg

Według definicji – KPI (ang. Key Performance Indicators) to kluczowe wskaźniki danej organizacji używane w procesie pomiaru osiągania jej celów. Zastosowanie finansowych wskaźników KPI ma zatem za zadanie weryfikację stopnia osiągnięcia celów finansowych stawianych przed przedsiębiorstwem. Wykorzystanie tego narzędzia z jednej strony może dostarczyć danych do przeprowadzenia analiz efektywności i ryzyka,...

Czytaj więcej
nr 7-8/2019

Jak tworzyć użyteczne KPI?

CiRZ_07-08_9.jpg

Monitoring działalności firmy z użyciem kluczowych wskaźników efektywności (z ang. Key Performance Indicators, KPI) praktykowany jest w wielu przedsiębiorstwach. Z założenia wskaźniki KPI mają pomóc menedżerom w realizowaniu strategii firmy, prowadząc ją ku ściśle określonym celom. Aby zadanie to mogło stać się wykonalne wskaźniki, którymi posługują się zarządzający powinny być dobrze zdefiniowane...

Czytaj więcej
nr 9/2019

KPI w detalu. Jak nie zginąć w gąszczu wskaźników?

CiRZ_240_37.jpg

Każda firma, której zależy na monitorowaniu i szybkiej reakcji na odchylenia od założeń, w mniej lub bardziej profesjonalny sposób pracuje z KPI. Podobnie jest w branży Retail, w której powiedzenie „retail is detail” wydaje się fundamentalne, a efektem jest mnogość mierników. Jakie mierniki się najważniejsze? Jak odpowiednio podejść do ich definiowania?

Czytaj więcej
nr 1/2020

KPI w zarządzaniu zespołem sprzedaży 3 perspektywy, 2 ciekawe koncepcje i własne doświadczenia

CiRZ_1_2020_16.jpg

Czy raporty przygotowywane przez controlling przedstawiają w sposób czytelny istotne informacje do zarządzania? Czy widać na nich związki przyczynowo-skutkowe między wynikami, za które odpowiedzialni są menedżerowie sprzedaży i działaniami, którymi zarządzają? Jak poprawić współpracę na linii controlling – sprzedaż – zarząd?

Czytaj więcej

Reklama