Controlling i Rachunkowość Zarządcza 11/2015

CiRZ_11.jpg

Umowy wsparcia Service Level Agreement

W dzisiejszych czasach pracownik działu controllingu musi być „wszechstronny”. Co to oznacza? Czy powinien być świetnym ekspertem z dziedziny raportowania, budżetowania czy szeroko pojętego controllingu? Czy to wystarczy? Czy nie powinien być również dobrym: księgowym? negocjatorem? trenerem? Czy nie powinien znać świetnie różnego rodzaju narzędzia typu Excel, Access, SQL, systemy BI? Czy nie powinien też wiedzieć, co to jest proces w firmie, jak go zbadać i przedstawić w formie graficznej? Taka szeroka wiedza jest wymagana od pracowników tych działów. Oczywiście trzonem umiejętności są cechy czysto controllingowe, ale dodatkowo wymagana jest wiedza z innych obszarów działalności całego przedsiębiorstwa. Aby sprostać tym rosnącym potrzebom zmieniać trzeba oblicze naszego miesięcznika. Czynić go różnorodnym w tematyce, ale zawsze z tematem wiodącym, przedstawianym wielowymiarowo.

Tematem przewodnim bieżącego numeru jest umowa SLA – Service Level Agreement. Czy umowa typu SLA jest typową umową wsparcia? Jakie są jej podstawy prawne? Jakie standardowe wskaźniki efektywności są w niej stosowane? Jak stworzyć w Excelu narzędzie do jej rozliczania? Tego dowiedzą się Państwo z materiałów przygotowanych przez ekspertów zajmujących się tym zagadnieniem w codziennej pracy. Poruszamy także interesujące tematy dotyczące procesów w firmie, controllingu sprzedaży i marketingu czy też rachunkowości dla pracowników controllingu. W jaki sposób skonsolidować sprawozdania finansowe dowiemy się na praktycznym przykładzie – rachunku wyników i strat w grupie spółek. Nie zabraknie też miejsca dla materiału na temat zasad i procesów w controllingu budowlanym. Polecamy materiał o wsparciu, jakie powinna dawać obrana strategia marketingowa w celu realizacji opracowanego planu sprzedaży. O metodach modelowania procesów biznesowych dowiemy się z obszernego materiału na ten temat z działu controllingu procesów. Na koniec polecam temat o sztuce perswazji w kontaktach interpersonalnych wewnątrz organizacji.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum

Polecamy