Celem materiału jest przedstawienie form współpracy pomiędzy spółkami, jak również działami w spółkach, które przynoszą wymierne efekty biznesowe. Na przykładzie zostanie przedstawiony proces powstawania tzw. umowy wsparcia w grupie kapitałowej.

Umowa wsparcia jako jedna z form umowy SLA w grupie kapitałowej – jakie korzyści może przynieść?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić co to jest umowa SLA? Skrót SLA, czyli Service Level Agreement w tłumaczeniu na język polski oznacza umowę o standardzie usługi. W praktyce jest to umowa pomiędzy dwoma podmiotami, mająca na celu określenie poziomu świadczonej usługi. Początkiem konstruowania tego typu umowy było zawarcie jej pomiędzy podmiotami zewnętrznymi, ale w trakcie jej funkcjonowania i po sprawdzeniu, że przynosi ona pozytywne efekty biznesowe zaczęto wprowadzać ją również do przedsiębiorstw, określając przy tym standard już świadczonych usług pomiędzy działami. Dobrze skonstruowane umowy znacząco polepszają współpracę pomiędzy komórkami organizacyjnymi w spółkach oraz z reguły podnoszą poziom świadczonych usług, ponieważ usługodawca koncentruje się na parametrach mających znaczenie dla odbiorcy. To jednak nie koniec zastosowań SLA. Przedstawiając pozytywny wpływ na proces biznesowy umowy SLA skupimy się na jej odmianie, tzw. umowie wsparcia, opierając się na przykładzie w grupie kapitałowej. Należy jednak pamiętać, że zakres funkcjonowania tego typu umów może być bardzo szeroki.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Łańcuch wyobraźni

Łańcuch wyobraźni

Przez dekady decydenci narzekali na brak danych, co utrudniało im zadania. Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna – cierpimy na nadmiar informacji. Szacunki mówią, że każdego dnia do internetu wprowadzanych jest 402,74 mln terabajtów danych. A to przecież nie jedyne źródło informacji. Mamy jeszcze radio i telewizję, prasę drukowaną, książki i publikacje naukowe. Czerpiemy informacje z kontaktów bezpośrednich i udziału w spotkaniach branżowych czy konferencjach. Nie ma możliwości ani żeby zebrać, ani choćby porządnie przejrzeć wszystkie te kanały. O wyciągnięciu istotnych wniosków nie wspominając.

Czytaj więcej

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Zanieczyszczone dane (dirty data) zawsze stanowiły biznesową bolączkę, ale teraz, poprzez dynamiczny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji oraz przyspieszenie migracji systemów CRM i ERP, stały się krytycznym zagrożeniem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.