Każde działanie przedsiębiorstwa na rynku powinno prowadzić do uzyskania szeroko rozumianej przewagi konkurencyjnej, umocnienia pozycji rynkowej lub zwiększenia świadomości marki wśród odbiorców. W teorii rachunku kosztów klasyfikacja wydatków na działalność operacyjną może być przeprowadzona według trzech podstawowych układów: rodzajowego, przedmiotowego oraz podmiotowego.

Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Ten zakres jednak jest na tyle szeroki, że – patrząc z różnych perspektyw – jesteśmy w stanie przydzielać je również do innych grup. Ponadto dotyczą one całej działalności firmy. Co jednak w przypadku, gdy rozpatrujemy wprowadzenie nowości? Jednym ze sposobów, którego możemy użyć, jest podzielenie nakładów pieniężnych na dwie fazy: przed faktycznym wprowadzeniem produktu na rynek oraz po. Należy bowiem zaznaczyć, że cały proces nie kończy się jedynie na dostarczeniu gotowego wyrobu odbiorcy. Dalsze monitorowanie, jak dana rzecz czy usługa zachowuje się na rynku oraz jak została przyjęta to nadal istotny element składowy całego przedsięwzięcia. Wtedy właśnie możemy zmierzyć skuteczność działań i skorygować je, jeśli to potrzebne. Trzeba jednak pamiętać, że z ewentualną niepomyślnością wiążą się kolejne koszty, w literaturze określane jako mierzalny wskaźnik niepowodzeń. Dodatkowo wyróżnia się także koszty obsługi posprzedażowej, na którą składa się na przykład gwarancja.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Łańcuch wyobraźni

Łańcuch wyobraźni

Przez dekady decydenci narzekali na brak danych, co utrudniało im zadania. Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna – cierpimy na nadmiar informacji. Szacunki mówią, że każdego dnia do internetu wprowadzanych jest 402,74 mln terabajtów danych. A to przecież nie jedyne źródło informacji. Mamy jeszcze radio i telewizję, prasę drukowaną, książki i publikacje naukowe. Czerpiemy informacje z kontaktów bezpośrednich i udziału w spotkaniach branżowych czy konferencjach. Nie ma możliwości ani żeby zebrać, ani choćby porządnie przejrzeć wszystkie te kanały. O wyciągnięciu istotnych wniosków nie wspominając.

Czytaj więcej

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Zanieczyszczone dane (dirty data) zawsze stanowiły biznesową bolączkę, ale teraz, poprzez dynamiczny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji oraz przyspieszenie migracji systemów CRM i ERP, stały się krytycznym zagrożeniem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.