Controlling i Rachunkowość Zarządcza 4/2019

CiRZ_04_2019.jpg

Modele predykcyjne jako narzędzia optymalizacji procesów w CUW

Teorie zarządzania, które jeszcze nie tak dawno wbijano do głowy studentom wyższych uczelni i które obowiązywały przez wiele dekad, skupiały się na budowie długofalowej przewagi konkurencyjnej. W miarę rozwoju rynków i technologii konieczne stało się ich redefiniowanie. Postępy i zmiany rynkowe są tak szybkie, że trudno mówić o stałym otoczeniu rynkowym, jak to miało miejsce jeszcze 10 lat temu, a stała przewaga konkurencyjna praktycznie nie jest możliwa do osiągnięcia. Dlatego też bardziej niż czynniki ją budujące, liczy się zdolność organizacji do reagowania na dynamiczne zmiany w otoczeniu. Nabycie tej zdolności wymaga zmiany sposobu myślenia, zupełnie innej organizacji, elastyczności, zwinności, co wiąże się z umiejętnością przewidywania różnych scenariuszy oraz wdrażania szybkich zmian operacyjnych i biznesowych.

W osiągnięciu pozycji pierwszego, drugiego czy trzeciego na rynku przychodzi analityka predykcyjna. Miejscem, gdzie analityka predykcyjna powinna stać się fundamentem dla kreowania innowacji i wartości biznesowej są z pewnością Centra Usług Wspólnych. Osobiście jestem pod ogromnym wrażeniem możliwości, jakie stwarza analityka predykcyjna nie tylko w CUW. Na pewno wiele uwagi w najbliższych wydaniach poświęcone zostanie temu zagadnieniu. Tymczasem zapraszam do lektury artykułu Serhieja Fuksa z AMA Institute pt.: „Modele predykcyjne jako narzędzia optymalizacji procesów w CUW”. Ponadto w numerze: Lean w usługach, zasada niepewności wg KIMSF 23 oraz histogramy i dynamiczne tabele w Excelu.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Archiwum

Polecamy