Controlling i Rachunkowość Zarządcza 10/2018

CiRZ_10_2018.jpg

Controlling marketingowy

W marketingu zmiany odnotowujemy właściwie codziennie. Jesteśmy świadkami małej rewolucji, która wynika z pojawienia się nowych kanałów informacji, ograniczeń prawnych, nowoczesnych mediów, rewolucyjnych technologii czy metod pomiaru wyników działań, które są prawdziwym wyzwaniem dla marketerów. I to oni często koncentrują się na obszarze kreatywnym swoich przedsięwzięć, chcą się wykazać, pokazać i zaistnieć. W żadnej innej branży nie ma takiego znaczenia zasada: „Wyróżnij się albo zgiń“ – co jest zupełnie zrozumiałe, choć niestety powoduje, że łatwo zapomnieć o aspekcie finansowym podejmowanych działań. Z kolei finansistom i controllerom w firmie często zarzuca się nierozumienie roli marketingu i jego znaczenia dla zarządzania firmą. Czy można pogodzić te dwa światy? Czy i w jaki sposób controlling marketingowy ma szansę wpłynąć na poprawę wyników firmy? O tym w artykule Anny Sperskiej „Jak controlling marketingowy wpływa na poprawę wyników firmy?”, do którego lektury gorąco Państwa zachęcam. Może warto podsunąć bieżący numer do działu marketingu w Państwa firmie? Inspirująca lektura gwarantowana!

Ponadto, w CiRZ prezentujemy przykłady wykorzystania konkretnych wskaźników w controllingu marketingu interentowego, instruktaż do rysowania kont T-owych w Excelu oraz praktyczne aspekty przygotowywania skonsolidowanych sprawozdań finansowych wraz z wymaganą dokumentacją.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Spis treści

Leksykon controllera

Archiwum

Polecamy