Współczesny rynek oferuje wiele form reklamowych, które mogą ukazać się w różnego rodzaju mediach, takich jak telewizja, prasa, OOH (Out of Home – reklama zewnętrzna), radio czy Internet. Wykorzystanie każdego z tych mediów podczas realizacji działań marketingowych z pewnością przerosłoby budżet niejednej, nawet najbogatszej firmy, dlatego coraz większego znaczenia nabiera rozważne planowanie mediów i pomiar efektów realizowanych w nich kampanii za pomocą wskaźników mediowych.

Termin „planowanie mediów” w bardzo ogólny sposób można zdefiniować jako wybór środków masowego przekazu, które zostaną użyte podczas działań marketingowych. W procesie tym bierze się również pod uwagę dwa czynniki:

  1. odbiorców danej grupy mediów,
  2. adresatów działań reklamowych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Proces planowania w firmie

CiRZ_04_45.jpg

Planowanie pełni kluczową rolę w przedsiębiorstwie. To jakość planowania warunkuje, jakie dana firma podejmie decyzje w przyszłości. Determinuje ono zatem pozycję firmy na rynku. Czym więc jest proces planowania, jakie rządzą nim zasady oraz jakie są jego podstawowe rodzaje?

Czytaj więcej

Przegląd obszarów cyfryzacji państwa

CiRZ_04_5.jpg

Zmiany wprowadzone przez ustawodawcę w przeciągu ostatnich lat mają na celu ograniczenie wyłudzeń podatków i skuteczniejsze ściganie przestępców podatkowych. Nowe rozwiązania wykorzystujące narzędzia informatyczne umożliwiają wielowymiarową kontrolę przedsiębiorców oraz wykrywanie zaistniałych nieprawidłowości. Po skutecznym wprowadzeniu jednolitych plików kontrolnych pora na kolejne zmiany wykorzystujące nowe narzędzia informatyczne.

Czytaj więcej

Outsourcing marketingu – analiza kosztów i korzyści

CiRZ_02_14.jpg

W jakich sytuacjach korzystne jest outsourcingowanie obszaru marketingu? Jaki jest alternatywny koszt zatrudnienia własnych specjalistów? Celem artykułu jest porównanie korzyści i kosztów pełnego outsourcingu, współpracy z agencją reklamową oraz własnych pełnych struktur marketingowych w odniesieniu do najważniejszych aspektów działalności firmy.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama