Wszyscy uczestnicy rynku publicznego mają prawo do pełnej informacji na temat spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Informacje udostępniane przez spółki giełdowe są bazą dla inwestorów, na podstawie której dokonują oceny sytuacji finansowej danego podmiotu oraz ich perspektyw na dalszy rozwój. Do najważniejszych źródeł należą raporty finansowe, które przedstawiają kondycję firmy. Zatem rzetelna informacja jest jednym z głównych warunków do podjęcia przez inwestorów rozsądnych decyzji, dlatego ważne, by rynek był bezpieczny i przejrzysty.

W związku z tym kluczowe jest wypełnianie przez spółki giełdowe ciążących na nich obowiązków informacyjnych. Efektem prawidłowego wypełnienia przez podmioty wymogów informacyjnych jest większe zaufanie inwestorów do rynku, co w dalszej perspektywie przekłada się również na korzyści dla emitentów. Dzięki temu budują pozytywny wizerunek firmy oraz wyższą wycenę notowanych instrumentów finansowych, a przy tym również niższy koszt pozyskania dodatkowego finansowania w przyszłości.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Zdyskontowane przepływy pieniężne z uwzględnieniem ryzyka

CiRZ_240_41.jpg

Istotnym elementem rozwoju każdego przedsiębiorstwa są inwestycje, pociągające za sobą zazwyczaj angażowanie znacznych środków finansowych w celu osiągnięcia przyszłych korzyści. Aby uniknąć zaskoczenia niepożądanym ich rezultatem, nie wystarczy jedynie skonstruować plan finansowy przedsięwzięcia, ale należy wziąć pod uwagę zmienne, które mogą mieć negatywny wpływ na jego wynik.

Czytaj więcej

KPI w detalu. Jak nie zginąć w gąszczu wskaźników?

CiRZ_240_37.jpg

Każda firma, której zależy na monitorowaniu i szybkiej reakcji na odchylenia od założeń, w mniej lub bardziej profesjonalny sposób pracuje z KPI. Podobnie jest w branży Retail, w której powiedzenie „retail is detail” wydaje się fundamentalne, a efektem jest mnogość mierników. Jakie mierniki się najważniejsze? Jak odpowiednio podejść do ich definiowania?

Czytaj więcej

Ciąć koszty czy przemodelować marketing?

CiRZ_240_34.jpg

W sytuacji, w której pojawiają się w przedsiębiorstwie trudności finansowe, bardzo często jedną z pierwszych decyzji jest ograniczenie budżetu na działania marketingowe. Wynika to najczęściej z łatwości i szybkości ograniczenia tych kosztów, jak i z powszechnie zakładanej niewymierności marketingu, czyli trudności w oszacowaniu wpływu działań marketingowych na wyniki finansowe. Ta właśnie niewymierność powoduje, że często działania marketingowe są postrzegane jako te, które wnoszą niewielką wartość, a więc w konsekwencji mogą być ograniczone lub wyeliminowane.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama