Wirtualny zysk

Tekst otwarty nr 8/2007

Jak zapewnić sukces internetowych przedsięwzięć? O kolejnych możliwościach zastosowania Zrównoważonej Karty Wyników piszą A. Müller z Nordakademie oraz L. von Thienen z business process solutions.

www.bps.de

E-biznes postrzegano jako nową nadzieję na wzrost zyskowności przedsiębiorstw. Zamiast wynajmować kolejne powierzchnie biurowe czy zatrudniać następnych przedstawicieli handlowych, wystarczyło zakupić dobry serwer, zamówić efektowną stronę www i obserwować, jak wraz z obrotami licznika odwiedzin firmowej witryny rosną przychody ze sprzedaży. Okazało się jednak, iż „sieć” sama nie łowi klientów. Potrzebna jest wiedza, kiedy i jak ją zarzucać. Innymi słowy, niezbędne jest dobre zaplanowanie procesu przejścia przedsiębiorstwa na gospodarkę elektroniczną.

Pomocnym rozwiązaniem jest zastosowanie Zrównoważonej Karty Wyników, umożliwiającej ocenę wszystkich wymiarów tego przedsięwzięcia. Po pierwsze, warto pamiętać, iż barierą wdrożeniową nie jest technologia, ale pracownicy. Obserwacja poziomu akceptacji nowych rozwiązań i sprawności realizacji obowiązków w elektronicznym środowisku to klucz do sukcesu projektu.

W odniesieniu do perspektywy procesów wewnętrznych controllerzy powinni gromadzić dane o terminach zakończenia kolejnych etapów wdrożenia, czasie reakcji na zmiany wymagań interesariuszy i bezbłędności funkcjonowania serwisu.

Przedsiębiorstwa działają jednak dzięki klientom. Trzeba zatem oceniać nowe rozwiązania zarówno pod kątem funkcjonalności strony i aktualności prezentowanych na niej informacji, jak i możliwości pozyskiwania nowych danych o zachowaniach konsumentów.

W końcu, aby osiągnąć sukces komercyjny, niezbędny jest systematyczny pomiar efektów internetowego połowu - czyli obserwacja zmian przychodów ze sprzedaży.

Zobacz również

Łańcuch wyobraźni

Łańcuch wyobraźni

Przez dekady decydenci narzekali na brak danych, co utrudniało im zadania. Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna – cierpimy na nadmiar informacji. Szacunki mówią, że każdego dnia do internetu wprowadzanych jest 402,74 mln terabajtów danych. A to przecież nie jedyne źródło informacji. Mamy jeszcze radio i telewizję, prasę drukowaną, książki i publikacje naukowe. Czerpiemy informacje z kontaktów bezpośrednich i udziału w spotkaniach branżowych czy konferencjach. Nie ma możliwości ani żeby zebrać, ani choćby porządnie przejrzeć wszystkie te kanały. O wyciągnięciu istotnych wniosków nie wspominając.

Czytaj więcej

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Zanieczyszczone dane (dirty data) zawsze stanowiły biznesową bolączkę, ale teraz, poprzez dynamiczny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji oraz przyspieszenie migracji systemów CRM i ERP, stały się krytycznym zagrożeniem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.