Reklama szyta na miarę

Tekst otwarty nr 10/2008

Wjaki sposób controlling może się przyczynić do wzrostu opłacalności kampanii promocyjnych? Spostrzeżeniami dzielą się O. Acker, F. Gröne i K. Hölbling, konsultanci Booz Allen Hamilton.

www.boozallen.com

Powszechnie uważa się, że marketing to przede wszystkim kreatywność i umiejętność spojrzenia z perspektywy klienta. Obecnie jednak kluczową rolę odgrywać zaczyna analiza danych, której efektem jest stworzenie zespołu wzorców zachowań konsumentów, tak aby ich określone działania spotkały się z natychmiastową i adekwatną reakcją przedsiębiorstwa.

W ramach systemów zarządzania relacjami z klientami (CRM) przedsiębiorstwa gromadzą już dane, które pozwalają dynamicznie reagować na sygnały z rynku. Rolą controllingu jest zapewnienie ich właściwego wykorzystania.

Po pierwsze, każda kampania promocyjna musi znaleźć uzasadnienie w regularnie zbieranych danych dotyczących zachowań konsumentów. Po drugie, należy stale optymalizować akcje informacyjne pod kątem przekazywanego komunikatu, grupy adresatów i sposobów kontaktu, tak aby wywierały pożądany efekt. Istotnym narzędziem jest tu systematyczny pomiar wartości klientów stanowiących grupę docelową kampanii. Należy w końcu opracować procedury inicjowania, prowadzenia i oceny kampanii po to, aby przyspieszyć proces decyzyjny.

Korzyści są jak najbardziej realne i wymierne. Przedsiębiorstwa, w których specjaliści od marketingu korzystają ze wsparcia controllerów, osiągnęły blisko 20-procentowy wzrost skuteczności akcji promocyjnych, przy jednoczesnej redukcji kosztów w podobnej skali. Oferując konsumentom na czas korzystne zmiany, można także obniżyć o 20% liczbę odchodzących klientów, a także zwiększyć o jedną czwartą szansę na udany debiut nowych produktów i ofert komplementarnych.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.