Controlling i Rachunkowość Zarządcza 3/2006

i48.2006.003.000.jpg

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 3/2006

Analiza porównawcza w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami

Niniejsze opracowanie jest poświęcone metodom porównań, jakie może przeprowadzić mały i średni przedsiębiorca, aby osiągnąć stabilność na rynku, a także umocnić swoją pozycję względem konkurencji, działającej w tym samym sektorze. Głównym instrumentem zarządzania (lub w szczególnym przypadku controllingu), w którym wykorzystuje się analizę porównawczą jest benchmarking. Dzięki niemu dokonuje się nie...

Czytaj więcej
nr 3/2006

Budżetowanie w systemie kaizen costing

Studium przypadku: Niskie koszty to marzenie wielu przedsiębiorców. W dobie niezwykle nasilonej konkurencji oraz w warunkach globalnej gospodarki przewaga kosztowa jest jednak trudna do uzyskania. Nie ma jednej niezawodnej recepty na skuteczne obniżenie kosztów, co nie oznacza, że nie istnieją metody i narzędzia wspomagające redukcję kosztów.

Czytaj więcej
nr 3/2006

Porównanie amerykańskiego rachunku kosztów działań i niemieckiego rachunku kosztów procesów

Zarówno amerykański rachunek kosztów działań, jak i niemiecki rachunek kosztów procesów reprezentują procesowe podejście do rachunku kosztów i do przedsiębiorstwa jako całości. W obydwu modelach przedsiębiorstwo jest widziane przez pryzmat wykonywanych w nim czynności zagregowanych do działań, procesów. Fundamentalną tezą modelu rachunku kosztów bazującego na podejściu procesowym jest stwierdzenie,...

Czytaj więcej
nr 3/2006

Opracowanie koncepcji biznesowej Balanced Scorecard - mierniki i wartości docelowe

Kolejnym etapem opracowania koncepcji biznesowej Balanced Scorecard po naszkicowaniu mapy strategii jest dobór mierników do zidentyfikowanych na mapie celów strategicznych oraz wyznaczenie dla nich wartości docelowych na podstawie przyjętych mierników. Opcjonalnym etapem projektu wdrożenia BSC może być także normalizacja mierników.

Czytaj więcej
nr 3/2006

Jakie są cele tworzenia centrów usług

Obecnie obserwujemy rosnącą popularność centrów usług. Wiele koncernów, zarówno polskich, jak i globalnych, decyduje się na ich uruchomienie1, licząc na osiągnięcie pozytywnych efektów dzięki specjalizacji i uzyskaniu efektów skali. SSC są szczególnie ważne dla dużych, globalnych organizacji.

Czytaj więcej
nr 3/2006

Trening praktyczny - projekt systemu budżetowania

Czytaj więcej
nr 3/2006

Z jakich budżetów cząstkowych składa się budżet przedsiębiorstwa produkcyjnego

Problem: Za parę tygodni zmieniam pracę. Będę się zajmowała przygotowywaniem, koordynacją i bieżącym monitorowaniem budżetu przedsiębiorstwa produkcyjnego. W związku z tym mam dwa pytania dotyczące tego zagadnienia. Jakie budżety cząstkowe można wyróżnić w budżecie przedsiębiorstwa produkcyjnego? Jaka jest kolejność sporządzania budżetów cząstkowych do budżetu głównego?

Czytaj więcej
nr 3/2006

Jak aktualizować cele strategiczne

Czytaj więcej
nr 3/2006

Jak zastosować w praktyce model analizy portfelowej Arthura D. Little'a

Czytaj więcej
nr 3/2006

Controlling operacyjny jako narzędzie wspierania procesów restrukturyzacyjnych

Studium przypadku: Celem niniejszego opracowania jest uwypuklenie pozytywnych skutków, które są udziałem controllingu zarówno na poziomie operacyjnym przedsiębiorstwa, jak i jego roli w przeobrażaniu firmy w sprawnie funkcjonujący organizm. Prezentuje ono nie tylko problemy związane z wdrożeniem controllingu w rzeczywistym przedsiębiorstwie, ale również uzyskane efekty. Zawiera także kierunki dalszego...

Czytaj więcej
nr 3/2006

Jak wdrożyć metodę całkowitych kosztów posiadania systemów informatycznych (TCO)

Czytaj więcej
nr 3/2006

Jak zaprojektować system premiowy bazujący na strukturze Balanced Scorecard

Problem: Interesuje mnie kwestia powiązania Balanced Scorecard z systemem premiowania. Jak to zrobić, aby uzyskać największe efekty? Jak zaprojektować system premiowy bazujący na strukturze Balanced Scorecard?

Czytaj więcej
nr 3/2006

Czy Strategiczna Karta Wyników powinna być wdrażana przez dział controllingu

Czytaj więcej
nr 3/2006

Wdrożenie systemu ERP w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Studium przypadku: Na temat wdrożenia i roli systemu wspomagającego zarządzanie firmą klasy ERP (Enterprise Resource Planning) powiedziano już wiele, również na łamach naszego czasopisma. Do tej pory jednak w mniejszym zakresie przyglądaliśmy się tej problematyce „od kuchni”, nie śledziliśmy losów firmy, która aktualnie takie wdrożenie realizuje. Uda się, czy nie uda? Jak się do tego zabrać? Na co...

Czytaj więcej
nr 3/2006

Koncepcja controllingu w stacji socjalnej

Studium przypadku: Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie koncepcji systemu controllingu w tzw. stacjach socjalnych (Sozialstationen), które funkcjonują na terenie jednego z niemieckich landów w ramach wspieranej przez Kościół katolicki organizacji dobroczynnej o zasięgu międzynarodowym. Opracowanie ma służyć także zwróceniu uwagi na wynikającą z uwarunkowań społecznych i gospodarczych konieczność...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Spotkanie Koła Praktyków Controllingu Katowice-Kraków

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Konferencja dla dyrektorów finansowych CFO Summit

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Profesor Robert S. Kaplan "Balanced Scorecard - zastosowania w sektorze publicznym"

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Liczy się równowaga

Jak zaprojektować Zrównoważoną Kartę Wyników? Doświadczenia 150 instytucji komentują Raef Lawson, William Stratton i Toby Hatch.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Pięć najczęstszych błędów w budżetowaniu

Jakie błędy w planowaniu popełniają niedoświadczeni biznesmeni? Odpowiedzi udziela Ian Benoliel – dyrektor firmy informatycznej NumberCruncher.com.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 3/2006

Controlling w marketingu

Czy controlling wzmacnia efekty działań marketingowych? Doświadczeniami dzieli się Richard Köhler – specjalista w dziedzinie marketingu.

Czytaj więcej

Reklama