Controlling i Rachunkowość Zarządcza 11/2005 (listopad)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 11/2005 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Artykuły

Tekst otwarty nr 11/2005

Bank centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 11/2005

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 11/2005

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
nr 11/2005

Atrybuty współczesnych praktyków rachunkowości zarządczej

Zmiany zakresu, struktury i metod rachunkowości zarządczej występujące w praktyce prowadzą do zmiany roli i sposobów działania specjalistów do spraw rachunkowości zarządczej, a także modyfikacji wymagań stawianych tym praktykom. Celem niniejszego opracowania jest określenie atrybutów współczesnych praktyków rachunkowości zarządczej (zwanych też rachunkowcami zarządzania) w świetle opinii niektórych...

Czytaj więcej
nr 11/2005

Flota samochodowa pod fachową kontrolą

Outsourcingowe zarządzanie flotą samochodową pozwala firmie uzyskać oszczędności wahające się w granicach 10–30%. Oszczędności te są możliwe między innymi w ramach kosztów eksploatacji, które poprzez kontrolę oraz dobrą organizację można znacznie zmniejszyć.

Czytaj więcej
nr 11/2005

Jak dostosować plan kont przedsiębiorstwa do wymagań rachunkowości zarządczej

Obecnie w naszej firmie są prowadzone prace nad zmianą planu kont na potrzeby planowania. W tym celu jest przeprowadzana zmiana zarówno w zakresie zespołu 4, jak i 5. Chciałabym wykorzystać te zmiany do przystosowania planu do specyfiki spółki. Obecnie największym problemem jest dostosowanie planu kont do potrzeb zbierania danych w jednostkach, które zajmują się utrzymaniem sieci wodociągowej i kanalizacyjnej....

Czytaj więcej
nr 11/2005

Trening praktyczny ‑ propozycje rozwiązań do warsztatu Pam Sp. z o.o.

Czytaj więcej
nr 11/2005

Jak przygotować budżet kosztów programu radiowego

Każde przedsiębiorstwo musi planować i koordynować swoją działalność gospodarczą. Stacje radiowe nie należą w tym względzie do wyjątków. Ich specyfiką jest to, że co innego produkują, a co innego sprzedają.

Czytaj więcej
nr 11/2005

Jakie obszary przedsiębiorstwa mogą ulec zmianie na skutek wdrożenia systemu budżetowania

Jesteśmy małą firmą produkcyjną działającą w branży spożywczej. Aktualnie przygotowujemy się do wdrożenia kompleksowego systemu budżetowania i tego właśnie zagadnienia dotyczy moje pytanie. Jakie obszary przedsiębiorstwa mogą ulec zmianie na skutek wdrożenia systemu budżetowania?

Radosław J., Radom

Czytaj więcej
nr 11/2005

Jak wcześnie wykryć potencjalne zagrożenia finansowe przedsiębiorstwa

W ostatnich latach wiele firm bankrutuje. Gwałtowny spadek marż sprzedaży obniża wartości osiąganych wskaźników finansowych. Co robić, aby odpowiednio wcześnie wykryć potencjalne zagrożenia finansowe i przyjąć odpowiednią strategię?

Anna W., Zamość

Czytaj więcej
nr 11/2005

Komputerowo wspomagany model rachunku kosztów działań dla przedsiębiorstwa branży spożywczej

W niniejszym trzyczęściowym cyklu zostanie przedstawiony model, który umożliwia ocenę rentowności wytwarzanych produktów, a także trzech głównych działalności firmy. W czę-ści pierwszej zostaną przedstawione cel i metodyka realizacji projektu oraz struktura opracowanego modelu AbC, w drugiej – komputerowa implementacja modelu, a w ostat-niej analiza uzyskanych wyników.

Czytaj więcej
nr 11/2005

Jaka jest rola strategicznej rachunkowości zarządczej w zarządzaniu strategicznym

Jestem dyrektorem ds. controllingu i strategii w dużym przedsiębiorstwie produkcyjnym. W ciągu ostatnich 2 lat wdrożyliśmy system informacyjny rachunkowości zarządczej, który wspiera w pełni zarządzanie operacyjne w naszym przedsiębiorstwie. W najbliższej przyszłości planujemy przystąpienie do wdrażania drugiej części systemu informacyjnego rachunkowości zarządczej, a mianowicie jej strategicznego...

Czytaj więcej
nr 11/2005

Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu

Współczesny obraz drapieżnych rynków wymaga od przedsiębiorstw precyzyjnego określenia swych strategii uwzględniających aspekty marketingu i jakości. Takie podejście stanowi obecnie kierunek rozwoju praktycznego zarządzania ukierunkowanego na budowanie trwałych związków lojalnościowych z wszystkimi uczestnikami rynku, ciągłą poprawę jakości wyrobów i usług, rozwój innowacyjności oraz stały controlling...

Czytaj więcej
nr 11/2005

Badania operacyjne w praktyce, czyli metoda węgierska

Jestem kierownikiem działu logistycznego firmy produkcyjnej. Codziennie dostarczamy kilkadziesiąt transportów naszych produktów do hurtowni na terenie całego kraju. Nie mamy własnego parku samochodowego, tylko korzystamy z usług wielu pojedynczych spedytorów. Na każde zapytanie dostajemy od naszych spedytorów wiele różniących się cenowo ofert dostaw towaru, nawet do tych samych miejscowości. Czy istnieją...

Czytaj więcej
nr 11/2005

Jak badać i podnosić efektywność w firmie usługowej ‑ przykład systemu

Na łamach numeru 8/2005 miesięcznika „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” jedna z Czytelniczek zadała pytanie dotyczące badania i podnoszenia efektywności w firmie usługowej. Czy mógłbym prosić o jakiś przykład systemu (np. studium przypadku), który działając już w jakimś przedsiębiorstwie, przysłużył się realizacji właśnie takiego zadania?

Jacek P., Poznań

Czytaj więcej
nr 11/2005

"Wieloryby" w dystrybucji ‑ wykorzystanie systemów ABC/M

W niniejszym opracowaniu prezentowane są doświadczenia z wdrożeń systemów ABC/M w polskich przedsiębiorstwach dystrybucyjnych i produkcyjnych. Celem opracowania jest pokazanie wykorzystania „krzywych wieloryba” zyskowności klientów do identyfikacji profilu rentownego i nierentownego klienta. Wykorzystano w nim doświadczenia z wdrożenia systemu ABC/M w polskim przedsiębiorstwie dystrybucyjnym działającym...

Czytaj więcej
nr 11/2005

Jak wykorzystywać w praktyce analizę wskaźnikową

Jestem właścicielem małego, lecz dynamicznie rozwijającego się przedsiębiorstwa. Do oceny kondycji finansowej naszej firmy chcemy wykorzystywać analizę wskaźnikową. Jak to realizować w praktyce?

Andrzej P., Włocławek

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.