Każdy w swojej karierze zawodowej był zapewne świadkiem sytuacji, w której końcowy efekt podjętych działań okazał się gorszy, niż zaplanowano – mimo że na pierwszy rzut oka wszystkie procesy w firmie wydają się działać bez zarzutu. Poszukiwania przyczyn problemu pozostają bezowocne, ponieważ każdy z zaangażowanych elementów upatruje przyczyn niedociągnięć w jakimś obszarze zewnętrznym, który nie leży w jego kompetencjach. Pozornie wszystko zostało zrobione w sposób najlepszy w danych okolicznościach, jednak klient nie jest zadowolony. Dlaczego więc całość, będąca wynikiem pracy całej firmy, nie stała się większa lub równa sumie jej elementów, czyli zaangażowaniu wszystkich zasobów? Przyczyna zazwyczaj tkwi w podziale odpowiedzialności. Trudno oczekiwać, że zarząd będzie sprawował pieczę nad wszystkimi procesami operacyjnymi. Kluczem do poprawy efektywności i uzyskania satysfakcjonujących wyników jest odpowiednie zaprojektowanie centrów odpowiedzialności i aktywne nimi zarządzanie.
Pozostałe 98% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu