Zdrowi i bogaci

Tekst otwarty nr 11/2007

Jakie wspólne interesy łączą instytucje finansowe i placówki medyczne? Nowe trendy obserwują J. Infusino i M. Weissel z firmy doradczej Oliver Wyman.

www.oliverwyman.com

Głównymi problemami placówek opieki zdrowotnej są wysokie koszty świadczeń i rosnące ryzyko finansowania nowoczesnych, drogich procedur. Instytucje finansowe zmuszone są natomiast do działania na nasyconym i konkurencyjnym rynku, na którym coraz trudniej o świeże pomysły. Amerykańskie doświadczenia wskazują, iż nadzieją dla obu sektorów jest ich zbliżenie.

Największy potencjał tkwi w trzech obszarach: marketingu, zarządzaniu zasobami oraz finansowaniu świadczeń. Po pierwsze, instytucje finansowe mogą skutecznie promować usługi zdrowotne dzięki szerszej sieci placówek i różnorodnym formom kontaktu z klientami. Co więcej, połączenie ofert finansowych i zdrowotnych spowoduje obniżenie kosztów działań marketingowych placówek medycznych, a także pozwoli na lepsze dopasowanie ich ofert do potrzeb poszczególnych grup klientów. Po drugie, skala i rosnące koszty opieki zdrowotnej sprawiają, iż w placówkach medycznych kwestie zarządzania aktywami czy monitoringu przepływów pieniężnych są nie mniej skomplikowane niż w instytucjach finansowych. Doświadczenia banków i ubezpieczycieli w zarządzaniu finansami i ryzykiem znacznie obniżyłyby sięgające 30% koszty administracyjne opieki zdrowotnej.

W końcu pacjenci ponoszą coraz większą część opłat za usługi medyczne - zwłaszcza niestandardowe - z własnej kieszeni. Zaoferowanie dogodnych form kredytowania pozwoliłoby zatem instytucjom finansowym wejść na nowy, rozwojowy rynek.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.