W 80 dni dookoła świata

Tekst otwarty nr 6/2007

Ile kosztuje mobilność pracowników? Wnioski z dorocznej konferencji poświęconej podróżom służbowym organizowanej przez stowarzyszenie NBTA prezentuje J. Moline.

www.gelcoexpense.com

Choć od czasów Verne'a realia przemieszczania „nieco” się zmieniły, niejeden współczesny pracownik podróżuje po świecie przez 80 dni w roku, co jego firmę kosztuje fortunę. Nic więc dziwnego, iż globalne przedsiębiorstwa coraz większą wagę przywiązują do zarządzania podróżami służbowymi.

Funkcjonujący w branży lotniczej - a ostatnio także hotelarskiej - mechanizm dynamicznego kształtowania cen w zależności od terminu rezerwacji i zapełnienia powoduje, że firmy upatrują możliwości zapanowania nad budżetami podróży w konsolidacji usług w ramach całego koncernu. Korzystanie z oferty jednego przewoźnika czy sieci hotelarskiej powinno pozwolić na standaryzację procesu zamówień, umożliwić lepszą kontrolę kosztów, a dzięki rabatom obniżyć łączne wydatki związane z podróżami. Jednak, jak się okazuje, oferenci nie zawsze są zainteresowani ujednoliceniem usług czy nawet systemów rezerwacji, stąd pełna standaryzacja może być trudna w osiągnięciu.

Źródła oszczędności należy zatem upatrywać w automatyzacji obsługi podróży. Informacje dotyczące rezerwacji biletów lotniczych i hoteli, jak i płatności służbowymi kartami docierają dziś do klientów drogą elektroniczną. Jeżeli zamiast ręcznego ich wprowadzania do systemów informatycznych przedsiębiorstw skorzysta się z istniejącego oprogramowania, koszty obsługi jednej podróży - jak twierdzą eksperci firmy Gelco - obniżą się co najmniej dwukrotnie. Co więcej, raport z delegacji trafi w ręce zarządzających przed powrotem pracownika.

Pozostaje tylko zapytać, co na to sami menedżerowie, którzy podróżują najczęściej.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.