W Polsce we wrześniu 2016 r. było 24,7 mln internautów1, na świecie – 3,42 mld2. Dlatego aż 82% firm deklaruje, że wykorzystuje Google Analytics do analizy użytkowników na swojej witrynie internetowej. Niestety, jedynie kilka procent z nich robi to dobrze. Poznaj 6 najczęściej popełnianych błędów podczas analizy raportów z GA.

Z tych danych wypływa jeden wniosek: chociaż wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, że powinniśmy wiedzieć: kim są nasi użytkownicy/ /klienci, co lubią, w jaki sposób trafiają na naszą stronę, jak się po niej poruszają, jak wygląda ich ścieżka zakupowa, gdzie tworzy się sprzedaż, co wspomaga konwersje3, kiedy i dlaczego rezygnują z zakupów, to w praktyce nie radzimy sobie ani z danymi, jakie otrzymujemy, ani z raportami. Taki stan rzeczy powoduje, że wyciągamy złe wnioski i finansujemy nierentowne działania marketingowe. To, co dzieje się na stronie internetowej Twojej firmy, w Twoim sklepie internetowym czy na blogu jest podstawą Twojego biznesu. Nawet jeśli działasz w branży trudnej albo w modelu B2B – gdzie decyzje zakupowe podejmują zespoły osób w oparciu o zindywidualizowane oferty – musisz być online4. Prawda jest taka, że dobry marketing nie istnieje bez analityki, a dobry controlling – bez faktycznego rozumienia analiz. Jeśli więc chcesz zbadać swoją sprzedaż online, ocenić skuteczność poszczególnych kampanii i ich rentowność, musisz skorzystać z Google Analytics, czyli najpopularniejszego i – co ważne – właściwie bezpłatnego5 narzędzia analitycznego Google’a zbierającego dane dotyczące użytkowników Twojej strony. Google Analytics (w skrócie na potrzeby tego artykułu: GA) to narzędzie zarówno dla działów marketingu, analityków, IT, projektantów, pozycjonerów, jak i kadry menedżerskiej, właściciela witryny i Ciebie.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Dane osobowe w programach księgowych – obowiązki RODO

CiRZ_07-08_88.jpg

Przedsiębiorcy mają obowiązek przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych (RODO) – również w przypadku gdy wykorzystują takie dane wyłącznie w celach księgowych, np. w celu wystawiania faktur, prowadzenia ewidencji i ksiąg rachunkowych. Obowiązek przestrzegania przepisów RODO dotyczy także danych osobowych pracowników. W artykule wskazujemy, jakie obowiązki ciążą na przedsiębiorcach (podatnikach i pracodawcach) w związku z wykorzystywaniem przez nich danych osobowych w celach księgowych.

Read more

Idea zarządzania strategicznego

CiRZ_07-08_65.jpg

Zarządzanie strategiczne pełni w przedsiębiorstwie kluczową rolę. Obejmuje tak istotną dziedzinę zarządzania firmą jak opracowanie i implementacja jej strategii, bez której trudno byłoby konkurować w zmiennym otoczeniu rynkowym.

Read more

Marginalne zyski – mikrosposoby na sukcesy w firmi

CiRZ_07-08_82.jpg

Czy mikrozmiany mogą pomóc w sukcesie? Większość osób widzi sukcesy wyłącznie na samym końcu pewnego procesu, gdy ktoś coś wygra albo dane firmowe pokażą znaczny wzrost zysku. Widzimy tylko to, co duże. Tego, co jest małe nie zauważamy. Szybko zauważymy potężnego słonia drepczącego po ulicach w mieście, a nie zauważymy pracowitych małych pszczół, które zapylają kwiaty i dają zdrowy pyszny miód. Z marginalnymi zmianami jest podobnie. Są bardzo ważne w naszym codziennym życiu, jednak nie przywiązujemy do nich odpowiedniej wagi.

Read more

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama