W Polsce we wrześniu 2016 r. było 24,7 mln internautów1, na świecie – 3,42 mld2. Dlatego aż 82% firm deklaruje, że wykorzystuje Google Analytics do analizy użytkowników na swojej witrynie internetowej. Niestety, jedynie kilka procent z nich robi to dobrze. Poznaj 6 najczęściej popełnianych błędów podczas analizy raportów z GA.

Z tych danych wypływa jeden wniosek: chociaż wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, że powinniśmy wiedzieć: kim są nasi użytkownicy/ /klienci, co lubią, w jaki sposób trafiają na naszą stronę, jak się po niej poruszają, jak wygląda ich ścieżka zakupowa, gdzie tworzy się sprzedaż, co wspomaga konwersje3, kiedy i dlaczego rezygnują z zakupów, to w praktyce nie radzimy sobie ani z danymi, jakie otrzymujemy, ani z raportami. Taki stan rzeczy powoduje, że wyciągamy złe wnioski i finansujemy nierentowne działania marketingowe. To, co dzieje się na stronie internetowej Twojej firmy, w Twoim sklepie internetowym czy na blogu jest podstawą Twojego biznesu. Nawet jeśli działasz w branży trudnej albo w modelu B2B – gdzie decyzje zakupowe podejmują zespoły osób w oparciu o zindywidualizowane oferty – musisz być online4. Prawda jest taka, że dobry marketing nie istnieje bez analityki, a dobry controlling – bez faktycznego rozumienia analiz. Jeśli więc chcesz zbadać swoją sprzedaż online, ocenić skuteczność poszczególnych kampanii i ich rentowność, musisz skorzystać z Google Analytics, czyli najpopularniejszego i – co ważne – właściwie bezpłatnego5 narzędzia analitycznego Google’a zbierającego dane dotyczące użytkowników Twojej strony. Google Analytics (w skrócie na potrzeby tego artykułu: GA) to narzędzie zarówno dla działów marketingu, analityków, IT, projektantów, pozycjonerów, jak i kadry menedżerskiej, właściciela witryny i Ciebie.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 2/2020

Sprzedaz-24.pl. 100% praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki

Jest takie miejsce w internecie, które warto zarekomendować wszystkim dyrektorom handlowym, menedżerom sprzedaży, handlowcom i pracownikom działów obsługi klienta. Portal, który zbiera w jednym miejscu i udostępnia całą merytoryczną wiedzę, jakiej mogą potrzebować w swojej pracy. Wystarczy jedno kliknięcie!

Czytaj więcej

KPI w zarządzaniu zespołem sprzedaży 3 perspektywy, 2 ciekawe koncepcje i własne doświadczenia

CiRZ_1_2020_16.jpg

Czy raporty przygotowywane przez controlling przedstawiają w sposób czytelny istotne informacje do zarządzania? Czy widać na nich związki przyczynowo-skutkowe między wynikami, za które odpowiedzialni są menedżerowie sprzedaży i działaniami, którymi zarządzają? Jak poprawić współpracę na linii controlling – sprzedaż – zarząd?

Czytaj więcej

Mikroekonomiczne determinanty struktury kapitału

CiRZ_12_45.jpg

Na kształtowanie struktury (źródeł) finansowania firmy wpływ ma wiele czynników o charakterze mikroekonomicznym, wśród których wymienić można: jakość sterowania firmą, wskaźniki finansowe podmiotu, zarządzanie wypłatą dywidend, ryzyko działalności, etapy cyklu życia firmy, rynkową cenę akcji, majątek w dyspozycji przedsiębiorstwa oraz jego wielkość.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama