Problem: Narodziny bazującej na wiedzy tzw. nowej gospodarki wymagają od przedsiębiorstw budowy strategii umożliwiających im utrzymanie lub zdobycie przewagi konkurencyjnej. Wynagrodzenia oraz inne, zarówno płacowe, jak i pozapłacowe motywatory (stanowiące istotny czynnik motywowania do pracy), powinny wspierać osiąganie celów wynikających z wizji i strategii przedsiębiorstw oraz strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Mając na uwadze to, że system motywacyjny pracowników jest integralną częścią strategii przedsiębiorstwa, menedżerowie powinni doprowadzić do harmonizacji celów wyznaczanych organizacji z oczekiwaniami i aspiracjami pracowników. Cechą współczesnych strategii wynagrodzeń powinna być ich prokonkurencyjność, elastyczność oraz zróżnicowanie stosowane do struktury i kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Proszę o zaprezentowanie sposobu budowy takiego systemu wynagrodzeń. W Polsce bowiem jak dotąd przeważają systemy wynagrodzeń niepowiązane ze strategią firmy i strategią zarządzania zasobami ludzkimi.

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Restrukturyzacja jako ratunek przed upadłością firmy

Restrukturyzacja jako ratunek przed upadłością firmy

Postępujący lockdown zamyka kolejne branże w Polsce. Wiele krajów Unii Europejskiej wprowadziło godziny policyjne, wiele gałęzi gospodarek nie pracuje wcale lub pracuje w dużo mniejszym wymiarze. Liczne przedsiębiorstwa niedługo staną się niewypłacalne, bardzo mało firm może sobie pozwolić na utrzymywanie rezerw finansowych na poziomie pozwalającym utrzymać płynność finansową przez dłużej niż 6 miesięcy bez przychodu. Nadchodzące lata do łatwych należeć nie będą i należy zastanowić się nad modyfikacją swojego podejścia do biznesu, szczególnie do jego transformacji cyfrowej.

Czytaj więcej

Sprzedaż części firmy

Sprzedaż części firmy

Przedmiotem sprzedaży może być cała firma przedsiębiorcy, jej część lub tylko jej poszczególne składniki majątkowe. W zależności od tego, co jest przedmiotem sprzedaży, transakcja może powodować odmienne skutki prawne i podatkowe. Dlatego też warto zaplanować transakcję sprzedaży oraz przeprowadzić analizę jej skutków. W niniejszym artykule zostaną przedstawione wybrane zagadnienia dotyczące sprzedaży części firmy w zakresie skutków prawnych i podatkowych.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama