Skuteczny coaching

Tekst otwarty nr 12/2006

Jak zapewnić 99,99966% skuteczności projektów z zakresu rozwoju kadr? Nowe zastosowanie metodyki six sigma prezentuje J. Krauter, menedżer z 3K-Consulting

www.business-wissen.de

Coaching, służący rozwojowi umiejętności i osobowości pracowników, jest istotnym elementem zarządzania kadrami przedsiębiorstw i jako taki musi podlegać ocenie. Choć efekty coachingu są mierzone – stosuje się podejście psychologiczne, koncentrujące się na zmianie zachowań pracowników – jego ekonomiczne skutki, a więc i zasadność zaangażowania zasobów, pozostają poza kontrolą. Z pomocą może przyjść metodyka six sigma.
Warto zwrócić uwagę, iż six sigma nie służy wyłącznie poprawie jakości produktów czy usług, ale ma na celu optymalizację objętych nią procesów. W ramach cyklu ciągłego doskonalenia (DMAIC) należy definiować cele, określać miary realizacji założeń, analizować dane o przebiegu procesów, implementować rozwiązania zmierzające do poprawy sprawności działania, a w końcu objąć procesy controllingiem w celu monitorowania ich kosztów i efektów.
Jak zatem wygląda zastosowania procedury DMAIC w praktyce. W ramach oceny rocznej dyrekcja pewnej instytucji finansowej stwierdziła, iż zespół obsługi klientów zrealizował zakładany plan na poziomie 67,2%, przy odchyleniu standardowym 25,6% – co odpowiadało poziomowi 2,69 sigma. W wyniku analizy procesów dostrzeżono 28 możliwych źródeł błędów, a członków zespołu objęto coachingiem. Za cel na kolejny rok obrano bezbłędność na poziomie 2,97 sigma – czyli realizację w każdym miesiącu co najmniej 78% planu i redukcję odchyleń do 8%.
Stopień osiągnięcia celów mierzonych metodą six sigma będzie zatem dla kierownictwa zarówno informacją o poprawie jakości obsługi klienta, jak i o efektach samego coachingu. I tak aż do 100% sprawności…

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.