Pięciogwiazdkowa obsługa

Tekst otwarty nr 5/2007

Jak skutecznie komunikować się z klientami? Doświadczeniami dzieli się R. Sedgewick z Siemens Global eCRM Solutions.

www.crmxchange.com

„Dobre relacje z klientami to podstawa sukcesu”, deklaruje większość menedżerów. Jak na ironię orientacja „na klienta” oznacza zwykle zakup oprogramowania typu CRM i zbudowanie zdalnego centrum kontaktowego, w którym „obowiązkowo uśmiechnięci” pracownicy tymczasowi skutecznie zniechęcają klientów brakiem szczegółowych informacji, uprawnień czy - po prostu - wiedzy.

Aby klienci zamiast irytującego „wkrótce się odezwiemy” - usłyszeli fachową poradę, konieczne jest przełamanie izolacji centrów obsługi.

Po pierwsze, doradcy muszą uzyskać dostęp nie tylko do bazy klientów, ale do pełnych zasobów informacyjnych organizacji. Tylko wtedy będą w stanie wiedzieć więcej niż klienci. Po drugie, konieczne jest wsparcie ze strony personelu technicznego i menedżerów. Podział na pytania „rutynowe” i „techniczne” pozwoli na zaangażowanie w poradnictwo fachowców, natomiast wyodrębnienie - na podstawie numeru IP - ze „strumienia klientów” tych kluczowych i oddelegowanie ich do menedżerów zapewni właściwe traktowanie VIP-ów. W końcu, do danych związanych z obsługą klientów muszą uzyskać dostęp wszyscy pracownicy, do których centrum obsługi przekierowało sprawę. Dzięki współczesnym technologiom udostępnianie on line dowolnych danych na każdym urządzeniu stacjonarnym lub przenośnym w firmie nie jest już jednak problemem.

Wskazane działania dadzą także dodatkową korzyść. Zamiast analizować wykresy i wskaźniki, menedżerowie poznają potrzeby klientów z autopsji.

Zobacz również

Łańcuch wyobraźni

Łańcuch wyobraźni

Przez dekady decydenci narzekali na brak danych, co utrudniało im zadania. Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna – cierpimy na nadmiar informacji. Szacunki mówią, że każdego dnia do internetu wprowadzanych jest 402,74 mln terabajtów danych. A to przecież nie jedyne źródło informacji. Mamy jeszcze radio i telewizję, prasę drukowaną, książki i publikacje naukowe. Czerpiemy informacje z kontaktów bezpośrednich i udziału w spotkaniach branżowych czy konferencjach. Nie ma możliwości ani żeby zebrać, ani choćby porządnie przejrzeć wszystkie te kanały. O wyciągnięciu istotnych wniosków nie wspominając.

Czytaj więcej

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Zanieczyszczone dane (dirty data) zawsze stanowiły biznesową bolączkę, ale teraz, poprzez dynamiczny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji oraz przyspieszenie migracji systemów CRM i ERP, stały się krytycznym zagrożeniem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.