W poprzednim artykule opisane zostały zasady związane z ewidencją przychodów i kosztów dwóch największych departamentów hotelowych – Pokoi oraz Gastronomii. Obecnie skoncentrujemy się na części sprawozdania operacyjnego poświęconego Operacyjnym Kosztom Niepodzielonym (Undistributed Operating Expences) oraz Nieoperacyjnym Przychodom i Kosztom (Non-Operating Income and Expenses) – czyli ewidencji do wysokości EBITDA1.

Według USALI, do grupy Kosztów Niepodzielonych (Undistributed Operating Expences) należą koszty funkcjonalne zgromadzone w następujących departamentach hotelowych:

  1. Departament Administracja i Dyrekcja (Administrative & General Dpt.),
  2. Departament Informatyczny i Systemów Telekomunikacyjnych (Information and Telecommunications Systems Dpt.),
  3. Departament Sprzedaż i Marketing (Sales & Marketing Dpt.),
  4. Departament Techniczny (Property Operations & Maintenance Dpt.),
  5. Media (Utilities).

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Planowanie HR – problem aktualny nie tylko w czasie kryzysu

CiRZ_5-6_16.jpg

Zintegrowane systemy IT, wspierające planowanie HR, stanowią platformę przepływu informacji pomiędzy działami biznesowymi, HR oraz finansami i controllingiem. Specjalizowane narzędzia budżetowania, prognozowania zatrudnienia i wynagrodzeń mogą znacząco usprawnić procesy budżetowania i prognozowania kosztów przedsiębiorstwa. Niewątpliwie, efektywność planowania to kompetencja organizacyjna, która nabrała węzłowego znaczenia w czasie kryzysu gospodarczego spowodowanego przez COVID-19. Niemniej jednak również w „normalnych”, stabilnych czasach systemy planowania HR mogą stanowić istotną wartość dodaną…

Czytaj więcej

Upadłość dłużnika a niezapłacona faktura: zatory płatnicze a podatki

CiRZ_5-6_12.jpg

W obliczu kryzysu gospodarczego, który będzie ewidentną konsekwencją epidemii COVID-19, należy liczyć się ze wzrostem liczby ogłaszanych upadłości firm, a co za tym idzie niezapłaconych faktur. Tymczasem brak otrzymania zapłaty za fakturę nie zwalnia jej wystawcy z obowiązku uwzględnienia jej w kalkulacjach podatku dochodowego, czy też rejestrze VAT.

Czytaj więcej

Proces planowania w firmie

CiRZ_04_45.jpg

Planowanie pełni kluczową rolę w przedsiębiorstwie. To jakość planowania warunkuje, jakie dana firma podejmie decyzje w przyszłości. Determinuje ono zatem pozycję firmy na rynku. Czym więc jest proces planowania, jakie rządzą nim zasady oraz jakie są jego podstawowe rodzaje?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama