W poprzednim artykule opisane zostały zasady związane z ewidencją przychodów i kosztów dwóch największych departamentów hotelowych – Pokoi oraz Gastronomii. Obecnie skoncentrujemy się na części sprawozdania operacyjnego poświęconego Operacyjnym Kosztom Niepodzielonym (Undistributed Operating Expences) oraz Nieoperacyjnym Przychodom i Kosztom (Non-Operating Income and Expenses) – czyli ewidencji do wysokości EBITDA1.

Operacyjne Koszty Niepodzielone i Nieoperacyjne Przychody i Koszty

Według USALI, do grupy Kosztów Niepodzielonych (Undistributed Operating Expences) należą koszty funkcjonalne zgromadzone w następujących departamentach hotelowych:

  1. Departament Administracja i Dyrekcja (Administrative & General Dpt.),
  2. Departament Informatyczny i Systemów Telekomunikacyjnych (Information and Telecommunications Systems Dpt.),
  3. Departament Sprzedaż i Marketing (Sales & Marketing Dpt.),
  4. Departament Techniczny (Property Operations & Maintenance Dpt.),
  5. Media (Utilities).

Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Czy nam się to podoba, czy nie, dla wielu z nas rzeczywistość biznesowa wywróciła się do góry nogami. Lockdown, obostrzenia i inne pomysły na opanowanie pandemii spowodowały, że utrzymanie firmy na powierzchni stało się nie lada wyzwaniem. Czy w tej sytuacji można w ogóle mówić o budowaniu przewagi konkurencyjnej? Jak się okazuje – jak najbardziej. Oto kilka przykładów, w jaki sposób wykorzystać kryzys do rozwoju firmy.

Czytaj więcej

Zintegrowane modele zarządzania strategicznego uwzględniające koncepcję Hoshin Kanri

Zintegrowane modele zarządzania strategicznego uwzględniające koncepcję Hoshin Kanri

Hoshin Kanri stanowi koncepcję zarządzania strategicznego, obejmującą cztery główne zadania: koncentrację uwagi na przyjętej polityce przedsiębiorstwa poprzez coroczne określanie strategicznych priorytetów, dopasowanie strategicznych priorytetów do lokalnych planów i programów, integrowanie strategicznych priorytetów z bieżącym zarządzaniem oraz kontrolowanie rozwoju strategicznych priorytetów1. Metoda Hoshin Kanri znajduje praktyczne zastosowanie biznesowe w połączeniu z innymi technikami zarządczymi.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama