Jak zapewnić efektywność działania złożonych systemów informatycznych? Doświadczenia ze współpracy ze światowymi gigantami prezentują eksperci BearingPoint.

www.bearingpoint.com

Współczesna infrastruktura informatyczna – serwery, stacje robocze, urządzenia peryferyjne, systemy operacyjne i zarządzania, hurtownie danych, a wszystko to spięte lokalną i globalną siecią – przypomina ludzki organizm. Wydaje się być dobrze funkcjonującym monolitem do momentu, gdy zawiedzie jeden z jej elementów, siejąc ogólne spustoszenie.

Dobry menedżer odpowiedzialny za informatyczną obsługę biznesu wie o tym i dąży do eliminacji nieefektywnych, niekompatybilnych czy zbyt kosztownych rozwiązań funkcjonujących w przedsiębiorstwie. Jednak w przypadku organizacji globalnych regionalnych menedżerów, podejmujących autonomiczne decyzje, jest wielu, w związku z tym w skali korporacji funkcjonuje prawdziwa informatyczna mozaika.

Wypracowanie spójnego modelu rozwoju infrastruktury informatycznej w całej organizacji obejmuje m.in.: określenie wymogów wobec sprzętu i oprogramowania wynikających z charakterystyki branży i produktów oferowanych przez jednostkę, ustalenie minimalnego poziomu wydajności systemów, sprecyzowanie zasad serwisowania oraz krótko- i długookresowych planów modernizacji i wymiany komponentów systemu.

Należy pamiętać, iż w przypadku międzynarodowych korporacji modernizacja infrastruktury informatycznej musi (ze względu na koszty) następować stopniowo, obejmując każdorazowo integrację poszczególnych jej elementów (np. aplikacji, metod gromadzenia i przetwarzania danych, systemów zabezpieczeń, rozwiązań sieciowych czy interfejsu użytkowników). Te zmiany i tak są konieczne, więc dlaczego nie dokonywać ich systemowo.

Zobacz również

Łańcuch wyobraźni

Łańcuch wyobraźni

Przez dekady decydenci narzekali na brak danych, co utrudniało im zadania. Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna – cierpimy na nadmiar informacji. Szacunki mówią, że każdego dnia do internetu wprowadzanych jest 402,74 mln terabajtów danych. A to przecież nie jedyne źródło informacji. Mamy jeszcze radio i telewizję, prasę drukowaną, książki i publikacje naukowe. Czerpiemy informacje z kontaktów bezpośrednich i udziału w spotkaniach branżowych czy konferencjach. Nie ma możliwości ani żeby zebrać, ani choćby porządnie przejrzeć wszystkie te kanały. O wyciągnięciu istotnych wniosków nie wspominając.

Czytaj więcej

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Zanieczyszczone dane (dirty data) zawsze stanowiły biznesową bolączkę, ale teraz, poprzez dynamiczny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji oraz przyspieszenie migracji systemów CRM i ERP, stały się krytycznym zagrożeniem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.