Jak zapewnić efektywność działania złożonych systemów informatycznych? Doświadczenia ze współpracy ze światowymi gigantami prezentują eksperci BearingPoint.

www.bearingpoint.com

Współczesna infrastruktura informatyczna – serwery, stacje robocze, urządzenia peryferyjne, systemy operacyjne i zarządzania, hurtownie danych, a wszystko to spięte lokalną i globalną siecią – przypomina ludzki organizm. Wydaje się być dobrze funkcjonującym monolitem do momentu, gdy zawiedzie jeden z jej elementów, siejąc ogólne spustoszenie.

Dobry menedżer odpowiedzialny za informatyczną obsługę biznesu wie o tym i dąży do eliminacji nieefektywnych, niekompatybilnych czy zbyt kosztownych rozwiązań funkcjonujących w przedsiębiorstwie. Jednak w przypadku organizacji globalnych regionalnych menedżerów, podejmujących autonomiczne decyzje, jest wielu, w związku z tym w skali korporacji funkcjonuje prawdziwa informatyczna mozaika.

Wypracowanie spójnego modelu rozwoju infrastruktury informatycznej w całej organizacji obejmuje m.in.: określenie wymogów wobec sprzętu i oprogramowania wynikających z charakterystyki branży i produktów oferowanych przez jednostkę, ustalenie minimalnego poziomu wydajności systemów, sprecyzowanie zasad serwisowania oraz krótko- i długookresowych planów modernizacji i wymiany komponentów systemu.

Należy pamiętać, iż w przypadku międzynarodowych korporacji modernizacja infrastruktury informatycznej musi (ze względu na koszty) następować stopniowo, obejmując każdorazowo integrację poszczególnych jej elementów (np. aplikacji, metod gromadzenia i przetwarzania danych, systemów zabezpieczeń, rozwiązań sieciowych czy interfejsu użytkowników). Te zmiany i tak są konieczne, więc dlaczego nie dokonywać ich systemowo.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.