Czas na przerwę

Tekst otwarty nr 12/2006

Co najbardziej motywuje pracowników? Komentuje S. Kelly, pisząca m.in. na łamach „Wall Street Journal”. Światowi eksperci w dziedzinie zasobów ludzkich twierdzą zgodnie: zarówno „tradycyjne” bodźce finansowe, jak i te „nowoczesne”, np. pomoc w urządzeniu mieszkania, nieodpłatne porady prawne czy relaksujący masaż po pracy nie zachęcają specjalistów do pozostania u dotychczasowego pracodawcy równie skutecznie jak dodatkowy wypoczynek.

www.treasuryandrisk.com

N. Neumann z Service Net Solutions LLC, kierujący centrum telefonicznej obsługi klientów, aby obniżyć rotację personelu, sięgającą 100% rocznie, zaproponował szereg rozwiązań: od elastycznego czasu pracy, przez wolne letnie piątki, aż po 5-tygodniowe płatne urlopy dla tych, którzy są z firmą od 7 lat.

Elastyczny czas pracy, jak twierdzą eksperci Towarzystwa Zarządzania Kadrami (SHRM), to skuteczne rozwiązanie. O ile stawiane pracownikom cele są przez nich realizowane, pora i miejsce pracy nie mają znaczenia, a rygorystyczne normy tylko obniżają efektywność pracy. Podobnie, funkcjonujące w okresie letnim, wolne piątkowe popołudnia są nie tylko bardziej atrakcyjne niż dodatkowe dni wolne, ale także „legalizują” niepisany zwyczaj krótszej pracy przed weekendem.

Dodatkowe płatne urlopy dla najwierniejszych pracowników, to skuteczna metoda odbudowy zaangażowania. Ponadto, jeśli zbliżanie się upragnionego „leniuchowania” odmierza specjalny firmowy zegar, pracownicy są skłonni do wytężonego wysiłku także przed urlopem – dodaje Neumann.

Jeżeli zatem dziwi jeszcze kogoś to, że coraz więcej menedżerów zachęca pracowników do odpoczynku, niech pamięta, iż po prostu dbają oni o najcenniejsze dobro organizacji – wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych w swoją pracę specjalistów.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.