Czas na przerwę

Tekst otwarty nr 12/2006

Co najbardziej motywuje pracowników? Komentuje S. Kelly, pisząca m.in. na łamach „Wall Street Journal”. Światowi eksperci w dziedzinie zasobów ludzkich twierdzą zgodnie: zarówno „tradycyjne” bodźce finansowe, jak i te „nowoczesne”, np. pomoc w urządzeniu mieszkania, nieodpłatne porady prawne czy relaksujący masaż po pracy nie zachęcają specjalistów do pozostania u dotychczasowego pracodawcy równie skutecznie jak dodatkowy wypoczynek.

www.treasuryandrisk.com

N. Neumann z Service Net Solutions LLC, kierujący centrum telefonicznej obsługi klientów, aby obniżyć rotację personelu, sięgającą 100% rocznie, zaproponował szereg rozwiązań: od elastycznego czasu pracy, przez wolne letnie piątki, aż po 5-tygodniowe płatne urlopy dla tych, którzy są z firmą od 7 lat.

Elastyczny czas pracy, jak twierdzą eksperci Towarzystwa Zarządzania Kadrami (SHRM), to skuteczne rozwiązanie. O ile stawiane pracownikom cele są przez nich realizowane, pora i miejsce pracy nie mają znaczenia, a rygorystyczne normy tylko obniżają efektywność pracy. Podobnie, funkcjonujące w okresie letnim, wolne piątkowe popołudnia są nie tylko bardziej atrakcyjne niż dodatkowe dni wolne, ale także „legalizują” niepisany zwyczaj krótszej pracy przed weekendem.

Dodatkowe płatne urlopy dla najwierniejszych pracowników, to skuteczna metoda odbudowy zaangażowania. Ponadto, jeśli zbliżanie się upragnionego „leniuchowania” odmierza specjalny firmowy zegar, pracownicy są skłonni do wytężonego wysiłku także przed urlopem – dodaje Neumann.

Jeżeli zatem dziwi jeszcze kogoś to, że coraz więcej menedżerów zachęca pracowników do odpoczynku, niech pamięta, iż po prostu dbają oni o najcenniejsze dobro organizacji – wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych w swoją pracę specjalistów.

Zobacz również

Łańcuch wyobraźni

Łańcuch wyobraźni

Przez dekady decydenci narzekali na brak danych, co utrudniało im zadania. Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna – cierpimy na nadmiar informacji. Szacunki mówią, że każdego dnia do internetu wprowadzanych jest 402,74 mln terabajtów danych. A to przecież nie jedyne źródło informacji. Mamy jeszcze radio i telewizję, prasę drukowaną, książki i publikacje naukowe. Czerpiemy informacje z kontaktów bezpośrednich i udziału w spotkaniach branżowych czy konferencjach. Nie ma możliwości ani żeby zebrać, ani choćby porządnie przejrzeć wszystkie te kanały. O wyciągnięciu istotnych wniosków nie wspominając.

Czytaj więcej

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Zanieczyszczone dane (dirty data) zawsze stanowiły biznesową bolączkę, ale teraz, poprzez dynamiczny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji oraz przyspieszenie migracji systemów CRM i ERP, stały się krytycznym zagrożeniem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.