Strategie i zarządzanie

no. 6/2019

Raportowanie danych niefinansowych. Wyzwanie dla kadry kierowniczej?

CiRZ_237_29.jpg

Profesjonalność procesu raportowania jest pochodną dojrzałości organizacyjnej danego przedsiębiorstwa, a o jego sukcesie w znacznym stopniu decyduje zaangażowanie zarządu na każdym etapie procesu budowy raportu. Jakie aspekty są najważniejsze podczas sporządzenia raportów niefinansowych? Jak przygotować się do przygotowania raportu? Jak powinna wyglądać komunikacja? Jakie podejście do procesu raportowania...

Read more
no. 6/2019

Operacjonalizacja strategii z uwzględnieniem ryzyka

CiRZ_237_06.jpg

Przedsiębiorstwa funkcjonujące we współczesnej dobie rosnącej konkurencji i gwałtownych przemian w prowadzeniu biznesu, zmuszone są do poszukiwania skutecznych narzędzi wspierających realizację planów. Zatem w coraz większym stopniu, obok tradycyjnego procesu zarządzania ryzykiem, należy rozwijać w przedsiębiorstwie controlling ryzyka finansowego (RC), który prowadzi do transformacji informacji z zarządzania...

Read more
no. 5/2019

Analiza procesów pricingowych w segmencie B2B

CiRZ_5_39.jpg

Zoptymalizowanie cen produktów jest jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy. W jaki sposób zdefiniować optymalną cenę w segmencie B2B? Jakie elementy powinna zawierać dobrze przeprowadzona analiza procesów pricingowych? Czym jest logika cenowa i jak ją wyznaczyć?

Read more
Open access no. 5/2019

Controlling otoczenia i sytuacji firmy. Narzędzia analizy

CiRZ_5_35.jpg

Analiza otoczenia firmy to nie tylko analiza konkurentów. To badanie rynkowych szans, analiza własnych zasobów i finalne zderzenie, co nasza firma może robić lepiej i jak powinna unikać zagrożeń. Jak zatem wykonać dobrą analizę otoczenia? Jakich metod użyć? Jak uniknąć błędu marki Gerber i Grycan? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!

Read more
no. 4/2019

Lean w usługach?

CiRZ_4_29.jpg

Myśląc o optymalizacji procesów za pomocą metodologii Lean, większość z nas wyobraża sobie usprawnienia na magazynie czy na produkcji, gdzie celem jest redukcja zapasów, eliminacja defektów czy skrócenie czasu przezbrojenia. Ale przecież w biznesie, a nawet w samych fabrykach, znajdziemy całą gamę procesów, które nie są „fabryczne”, tylko usługowe, np.: HR, księgowość, audyt itd. Pytanie brzmi – czy...

Read more
no. 4/2019

Modele predykcyjne jako narzędzie optymalizacji procesów w Centrach Usług Wspólnych

CiRZ_4_7.jpg

Osiągnięcie efektu skali, standaryzacja procesów, optymalizacja kosztów oraz budowa wydajnych i efektywnych modeli zarządzania są już powszechne dla każdego CUW. Oprócz tego, nowoczesne teorie budowy przewagi konkurencyjnej (ang. transient advantage) wskazują, że w dynamicznym otoczeniu biznesowym dotychczasowe osiągnięcia i przewagi konkurencyjne są tymczasowe. Jeśli zarówno praktyka, jak i teoria...

Read more
no. 3/2019

System firmowych celów i mierniki ich realizacji

CiRZ_3_2019_43.jpg

Dla przedsiębiorstw najważniejszym celem umożliwiającym przetrwanie na rynku jest niewątpliwie maksymalizacja zysków. Jednak celów jest zdecydowanie więcej, dąży się do osiągnięcia jednocześnie wielu celów tworzących tzw. wiązkę celów. Jakie są najważniejsze cele, do których powinno się dążyć? Jakie wskaźniki wybrać do pomiaru stopnia ich realizacji?

Read more
no. 3/2019

Sprawozdanie finansowe oddziału przedsiębiorstwa

CiRZ_3_2019_31.jpg

W myśl zapisów ustawy o rachunkowości jednostka, w skład której wchodzą jednostki organizacyjne sporządzające samodzielne sprawozdania finansowe, sporządza łączne sprawozdanie finansowe, będące sumą sprawozdania finansowego jednostki i wszystkich jej oddziałów (zakładów). Jakie są elementy łącznych sprawozdań finansowych z uwzględnieniem wyłączeń?

Read more

Next
page

Nastęna stron

Current issue

Polecamy

Go to

Partners

Reklama