Controlling i Rachunkowość Zarządcza 4/2011

i48.2011.004.000.jpg

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

Tekst otwarty nr 4/2011

Polityka pieniężna

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2011

Rozwój poprzez controlling

Jeśli minione wydarzenia związane z kryzysem zapisać po stronie ważnych lekcji, to jednym z głównych wniosków jest konieczność myślenia o przyszłości! Szczególnie dobrze z przeciwnościami rynkowymi poradziły sobie te przedsiębiorstwa, które znalazły nowe sposoby na rozwój własnego potencjału.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2011

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2011

XIX Kongres Controllerów

W dniach 25–27 maja 2011 r. odbędzie się XIX Kongres Controllerów organizowany przez Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku. Tematem przewodnim tegorocznego zjazdu controllerów będzie „Controlling jako partner kadry menedżerskiej” (w formułowaniu i realizacji celów przedsiębiorstwa).

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2011

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 4/2011

Właściwa automatyzacja procesów księgowych może wzmocnić pozycję firmy

Wiele rutynowych obowiązków związanych z obsługą finansowo-księgową firm nie wnosi wartości biznesowej, natomiast zajmuje czas i uwagę dyrektorów finansowych i ich podwładnych.

Czytaj więcej
nr 4/2011

Budżet firmy handlowej – ustalenie warunków bonusów dla klientów

Jednym z zadań analityka finansowego lub controllera jest udział w procesie przygotowania budżetu bądź koordynacja tego procesu. Budżet powstaje we współpracy z różnymi działami przedsiębiorstwa (np. z działem sprzedaży, produkcji, zasobów ludzkich). Jest to proces długotrwały i skomplikowany, ponieważ podlega mu większość z obszarów działalności przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
nr 4/2011

Dobre decyzje inwestycyjne

Problem: Jak podejmować dobre decyzje inwestycyjne? Co jest kluczem do sukcesu w tym zakresie? Proszę o kilka praktycznych rad.

Czytaj więcej
nr 4/2011

Zdarzenia formularza

Problem: Dopiero niedawno zacząłem swoją przygodę z pisaniem makr dla Excela. Mam problem ze zrozumieniem tego, w jaki sposób funkcjonują formularze w VBA. Nie rozumiem, jaka jest różnica pomiędzy ukryciem formularza a usunięciem go z pamięci. Trudno mi wyłapać różnice pomiędzy zdarzeniami formularza, ponieważ są one bardzo podobne. Nie wiem, jak się ma Initialize() do Activate() lub QueryClose() do...

Czytaj więcej
nr 4/2011

Efekty wdrożenia Balanced Scorecard w hurtowni materiałów budowlanych – perspektywa finansowa

Podejmowane działania, związane z wdrożeniem BSC w hurtowni materiałów budowlanych, mają umożliwić właścicielowi i kadrze menedżerskiej sterowanie jej wynikiem finansowym. Realizacja celów określonych w pozostałych perspektywach Karty – rozwoju, procesów wewnętrznych i klientów (opisane w poprzednich częściach cyklu) – potwierdzają skuteczność tego rozwiązania.

Czytaj więcej
nr 4/2011

Drukowanie w Excelu

Problem: Jakie są najbardziej przydatne opcje i ustawienia dotyczące drukowania wybranych komórek w arkuszu? Ponieważ projekt, którym się zajmuję, jest częścią większej aplikacji, interesowałyby mnie krótkie instrukcje VBA wraz z komentarzem.

Czytaj więcej
nr 4/2011

Porównanie modeli dojrzałości z innymi programami usprawniania procesów

Znanych jest wiele podejść doskonalenia procesów, a w firmach inicjuje się różne programy naprawcze i usprawniające. Organizacje szukają sprawdzonej drogi postępowania, gwarantującej osiągnięcie upragnionych efektów.

Czytaj więcej
nr 4/2011

Systemy OLAP kontra In-Memory

Od jakiegoś czasu dostawcy oprogramowania wspomagającego prowadzenie wielowymiarowych analiz oferują dość ciekawy rodzaj tego typu systemów, określany mianem „In-Memory”. Różnica między takimi a dotychczasowymi rozwiązaniami sprowadzać się ma do innego sposobu przetwarzania danych źródłowych, a także krótszego czasu wdrożenia. Czy mogą Państwo nieco przybliżyć różnice między tymi rodzajami systemów?...

Czytaj więcej
nr 4/2011

Efektywność działalności hurtowej

Problem: Przedsiębiorstwo prowadzi coor biznes na działalności produkcyjnej, która stanowi 90% przychodów w całości jego przychodów. Dziesięć procent przychodów pochodzi z drugiego biznesu, tj. hurtowni artykułów spożywczych na majątku położonym w innej miejscowości niż produkcja. Jakiego narzędzia użyć w celu jak najlepszego „rozliczenia” efektywności (rentowności) działalności hurtowej? Jak przypisywać...

Czytaj więcej
nr 4/2011

Podstawowe elementy strategii działania firmy drogowej

Jednym z warunków skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem jest opracowanie odpowiedniej strategii działania obejmującej okres najbliższych kilku lat (zwykle od 3 do 5). Jak wynika z doświadczeń praktyki gospodarczej, znakomita większość firm ma mniejsze lub większe trudności w tym zakresie. Dotyczy to również branży drogowej.

Czytaj więcej
nr 4/2011

Nadzór korporacyjny w spółkach kapitałowych

W 1886 r. Sąd Najwyższy USA wydał werdykt w sprawie hrabstwo Santa Clara kontra przedsiębiorstwo Southern Pacific Railroad. Werdykt ten stwierdzał, że przedsiębiorstwo prywatne może być uznane za osobę prawną, a więc posiadać wszystkie niezbywalne prawa, jakimi cieszy się osoba fizyczna. Stało się ono zatem odrębne od jego właścicieli i pracowników. W przypadku bankructwa przedsiębiorstwa, które jest...

Czytaj więcej
nr 4/2011

System controllingu w NZTK Sp. z o.o. – przygotowanie firmy do wdrożenia

Nadwiślański Zakład Transportu Kolejowego powstał w wyniku procesu restrukturyzacji powierzchniowych oddziałów kolejowych czterech kopalń węgla kamiennego należących do Nadwiślańskiej Spółki Węglowej S.A. w Tychach. Przejął on aportem całość taboru i urządzeń sterowania ruchem kolejowym kopalń NSW S.A.

Czytaj więcej
nr 4/2011

Graficzny edytor zapytań SQL na przykładzie MS Query

Niniejsze opracowanie stanowi II część cyklu na temat edytora zapytań SQL. W tym numerze przyjrzyjmy się wszystkim krokom omówionym w poprzedniej części cyklu jeszcze raz, lecz na innym, nieco bardziej skomplikowanym przykładzie: „Ranking kontrahentów według wielkości sprzedaży” (pewnych ekranów pośrednich, o których wiadomo, jakie będą i co należy kliknąć – już nie pokazujemy).

Czytaj więcej

Reklama