Celem artykułu jest określenie strategii zarządzania portfelem produktów przedsiębiorstwa Cafe Sp. z o.o.1, z wykorzystaniem metody BCG. Przeprowadzono analizę portfela produktów przedsiębiorstwa stanowiącego podmiot badania. Wskazano jej konotację dla decyzji strategicznych, dotyczących poszczególnych produktów oraz zaproponowano narzędzie, przy użyciu którego możliwe jest graficzne przedstawienie wyników analizy. Artykuł wieńczy podsumowanie stanowiące z jednej strony dyskusję uzyskanych wyników, a z drugiej ocenę przydatności stosowania metody portfelowej BCG w praktyce przedsiębiorstw.

Istota analizy portfelowej metodą BCG

Analiza strategiczna stanowi narzędzie zarządzania organizacją, które umożliwia diagnozę jej potencjału w kontekście zarówno zastanego otoczenia wewnętrznego, jak i uwarunkowań pojawiających się w turbulentnie zmieniającym się otoczeniu zewnętrznym. Nadrzędnym celem analizy strategicznej jest nie tyle osiąganie wyznaczonych przez organizację celów, lecz ich ex novo kreowanie.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Model do obliczania amortyzacji w Excelu

CiRZ_240_30.jpg

Amortyzacja środków trwałych jest jednym z kosztów, którego wielkość jesteśmy w stanie zaplanować. I choć w dzisiejszych czasach większość programów księgowych ma wbudowane narzędzie do planowania amortyzacji, może się zdarzyć, że będziemy zmuszeni wykorzystać w tym celu program Excel. Niniejszy artykuł ma za zadanie pokazać, jak takie narzędzie można zbudować.

Czytaj więcej

Wykres budżetu sterowany za pomocą przycisków opcji

CiRZ_240_18.jpg

W artykule zaprezentowano procedurę tworzenia wykresu budżetowego, którym można sterować za pomocą przycisków opcji (radio buttons).

Czytaj więcej

Prognozowanie sprzedaży w Excelu

CiRZ_07-08_20.jpg

Prognozowanie sprzedaży polega na tym, że mając pewne dane historyczne chcielibyśmy stwierdzić na ich podstawie, jak będzie wyglądała wielkość sprzedaży w kolejnych okresach. Przygotowywanie prognozy, etap po etapie, omówiono w poniższym artykule.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama