Co jest ważniejsze: postępowanie zgodnie z zasadami etyki w biznesie czy może osiągnięcie założonych w strategii firmy celów? Jeśli uważasz, że jedno i drugie, to czeka Cię trudne zadanie polegające na pogodzeniu dwóch często stojących w sprzeczności kwestii: interesów i dobrych wyników przedsiębiorstwa z wymaganiami w zakresie odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

CSR jako strategia zarządzania

Coraz częściej koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility CSR) wywiera wpływ na pozostałe obszary działania przedsiębiorstwa (np. w aspekcie polityki personalnej, marketingu, komunikacji z klientami czy standardów ich obsługi), stając się ważnym elementem strategii zarządzania. Społeczną odpowiedzialność biznesu można scharakteryzować jako sposób zarządzania firmą oraz model tworzenia przewagi konkurencyjnej, który nastawiony jest na budowanie korzystnych warunków do rozwoju społecznego i ekonomicznego przedsiębiorstwa. W modelu tym uwzględnia się, w jaki sposób firma oddziałuje na wewnętrzne i zewnętrzne otoczenie, w którym funkcjonuje1.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Rachunek kosztów ciągłego doskonalenia. Wprowadzenie teoretyczne

CiRZ_5-6_64.jpg

Kaizen costing to nowoczesna metoda rachunkowości zarządczej, która dzięki rosnącej świadomości przedsiębiorców jest obecnie coraz częściej wykorzystywana w dążeniu do poprawy wyników finansowych przez firmy produkcyjne. Opiera się na systematycznym i nieprzerwanym doskonaleniu kosztów wszystkich procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.

Czytaj więcej

Czy już warto wdrażać controlling w chmurze?

CiRZ_5-6_54.jpg

Czy rozwiązania chmurowe wspierające controlling dojrzały na tyle, że można je stawiać na jednym poziomie z rozwiązaniami on-premises? W jakich przypadkach warto brać je pod uwagę, a kiedy zdecydowanie kierunkować się na rozwiązania tradycyjne? Jak można wykorzystać podejście hybrydowe tak, aby czerpać korzyści oferowanych przez oba rodzaje rozwiązań? Na te oraz inne pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Czytaj więcej

Produktywność magazynu – przykład e‑commerce

CiRZ_04_14.jpg

Aby skutecznie konkurować na rynku i przede wszystkim dostarczać klientom produkty na czas, na miejsce i w odpowiedniej ilości, firmy muszą efektywnie zarządzać logistyką. Jest to bowiem, z punktu widzenia ostatecznego klienta – niezauważalny, ale dla firm – często kluczowy element, umożliwiający ich rozwój i skuteczną ekspansję na rynku.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama