Strategiczna odpowiedzialność

CiRZ_09_06.jpg

Co jest ważniejsze: postępowanie zgodnie z zasadami etyki w biznesie czy może osiągnięcie założonych w strategii firmy celów? Jeśli uważasz, że jedno i drugie, to czeka Cię trudne zadanie polegające na pogodzeniu dwóch często stojących w sprzeczności kwestii: interesów i dobrych wyników przedsiębiorstwa z wymaganiami w zakresie odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

CSR jako strategia zarządzania

Coraz częściej koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility CSR) wywiera wpływ na pozostałe obszary działania przedsiębiorstwa (np. w aspekcie polityki personalnej, marketingu, komunikacji z klientami czy standardów ich obsługi), stając się ważnym elementem strategii zarządzania. Społeczną odpowiedzialność biznesu można scharakteryzować jako sposób zarządzania firmą oraz model tworzenia przewagi konkurencyjnej, który nastawiony jest na budowanie korzystnych warunków do rozwoju społecznego i ekonomicznego przedsiębiorstwa. W modelu tym uwzględnia się, w jaki sposób firma oddziałuje na wewnętrzne i zewnętrzne otoczenie, w którym funkcjonuje1.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum

Polecamy