Czym jest growth marketing i czym różni się od tradycyjnego marketingu? Jaki jest cel growth marketingu? Jakie są najważniejsze KPI w e-commerce? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań zaprezentowane zostały w poniższym artykule.

Growth marketing w praktyce

Prowadzenie sprzedaży w internecie wiąże się z ciągłą walką o zdobywanie nowych klientów. Pojedynek jest zażarty, każdy z konkurentów chce być właśnie tym miejscem, do którego w pierwszym odruchu wracają użytkownicy. Jak tego dokonać? Zadanie nie należy do najłatwiejszych i najszybszych w realizacji. Szybkie za to mogą być taktyki, które sprawdzą, co najlepiej działa wśród grupy docelowej. Działania te, to właśnie growth marketing.

Czym jest growth marketing?

Nawet najlepszy produkt czy usługa nie sprzedadzą się same. Osiągnięcie imponujących i pozwalających na spokojny sen w nocy wyników sprzedażowych sklepu to masa pracy w ciągu dnia. Co zrobić, gdy samo „robienie hałasu” przestaje wystarczać? Poznać i zaprzyjaźnić się z growth marketingiem.

Growth marketing jest alternatywą dla starych i sprawdzonych metod dotarcia do użytkowników, za czym idzie również – do zwiększenia konwersji. Dział analizy, marketingu i rozwoju przestaje pracować oddzielnie, a zaczyna wspólny bój o wzrost sprzedaży w przedsiębiorstwie.

Podstawowa definicja mówi, że jest to odejście od tradycyjnego marketingu i przeniesienie działań do szybkich eksperymentów w wielu kanałach, które pozwolą ocenić, co przynosi największe wzrosty i rozwój.

Growth marketing zakłada:

  • wyjście z ram swoich działań, w celu odnalezienia i przetestowania nowych metod dotarcia do klientów,
  • przystosowanie i rozwój produktu, tak by spełniał on standardy i oczekiwania rynku,
  • przestudiowanie i wkroczenie na drogę, jaką przechodzi klient, zanim dokona zakupu,
  • ciągłą analizę działań i wyciąganie trafnych wniosków,
  • zidentyfikowanie najefektywniejszych działań do pozyskiwania i utrzymania klienta.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Przychody na przełomie roku obrotowego

Przychody na przełomie roku obrotowego

Przychody ze sprzedaży należy przyporządkować w księgach rachunkowych do tego okresu, którego one dotyczą. Zgodnie z zasadą memoriału, określoną w ustawie o rachunkowości, w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami, dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty.

Czytaj więcej

Model controllingu wartości przedsiębiorstwa z perspektywy właścicieli

Model controllingu wartości przedsiębiorstwa z perspektywy właścicieli

W pierwszej części artykułu, opublikowanej w numerze 09/2020, pokazane zostało, że sama wycena wartości przedsiębiorstwa jest ważna, ale nie pozwala na ocenę poszczególnych obszarów i osób za nie odpowiedzialnych. Jak więc rozliczać i motywować z poziomu właściciela?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama