Pracownik, dla którego praca w danej firmie, jest jego pierwszą pracą, nie będzie wiedział, jak się w niej odnaleźć i czego się spodziewać, pracownik, dla którego będziemy drugim pracodawcą, będzie spodziewał się podobnych zasad, które obowiązywały w poprzednim miejscu pracy, natomiast pracownik, dla którego będziemy którymś z kolei miejscem pracy, będzie oczekiwał wprowadzenia przygotowanego specjalnie dla osób rozpoczynających pracę. Wszyscy, bez względu na doświadczenie zawodowe, potrzebują drogowskazów, które pomogą im zaadaptować się w nowym miejscu pracy.

Adaptacja nowego pracownika

Adaptacja pracownika jest kolejnym etapem procesu personalnego po wcześniejszym zaplanowaniu zatrudnienia, przeprowadzeniu procesu rekrutacji oraz zatrudnieniu pracownika, który spełnił nasze oczekiwania, na stanowisko, na które prowadzona była rekrutacja. Adaptacja pracownika to nic innego jak wprowadzenie pracownika do organizacji oraz wdrożenie go w zadania, które będzie wykonywał na swoim stanowisku pracy. Pierwszy dzień pracownika w firmie, bez względu na posiadane doświadczenie zawodowe, jest stresujący. Pojawienie się nowej osoby zaburza codzienny rytm pracy zespołu, w którym się pojawia, warto więc prawidłowo zaplanować i wdrożyć proces adaptacji, dzięki któremu nowa osoba możliwie jak najszybciej zaadaptuje się w organizacji. Proces adaptacji zwykle rozpoczyna się szeregiem szkoleń, w kolejnych krokach są zaplanowane spotkania z przełożonym i współpracownikami, kończy się przekazaniem feedbacku pracownikowi na temat jego pracy i wysłuchaniem informacji od pracownika na temat pracy i procesu adaptacji, którego był uczestnikiem (rysunek).

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Najważniejsze trendy w controllingu w 2024 roku

Rok 2024 przyniósł i przynosić będzie nowe wyzwania w dziedzinie controllingu. Jakie narzędzia, technologie i praktyki będą kluczowe dla efektywnych działań controllingowych? Przewidujemy, że w 2024 roku controlling będzie koncentrować się na poprawie szybkości i transparentności procesów.

Czytaj więcej

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Rozszerzone planowanie i analiza (xP&A) jako kolejny etap ewolucji finansów

Z pewnością każdy specjalista z zakresu finansów słyszał nie raz hasło FP&A, czyli planowanie i analiza finansowa (z ang. Financial Planning & Analysis). Jest to zbiór działań związanych z prognozowaniem, planowaniem, budżetowaniem i analizą, które wspierają główne decyzje biznesowe firmy i ogólną kondycję finansową. W 2020 Gartner po raz pierwszy przedstawił koncepcję xP&A (z ang. Extended Planning and Analysis), czyli rozszerzonego planowania i analizy. Czym jest xP&A? Jakie są kluczowe korzyści wynikające z wdrożenia xP&A? O tym i nie tylko w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.