W dniach 12-13 kwietnia 2007 r. w Lublinie odbędzie się III spotkanie Koła Praktyków Controllingu Lublin. Tematem wiodącym spotkania będzie Activity Based Costing.

12-13 kwietnia 2007 r., Lublin

Wzrost udziału, a co za tym idzie - znaczenia kosztów pośrednich w działalności przedsiębiorstw różnych branż, wymusił stworzenie narzędzia pozwalającego na precyzyjne ich rozliczanie na poszczególne produkty stanowiące wynik działalności tychże przedsiębiorstw. Koncepcja Activity Based Costing, stworzona przez profesorów Uniwersytetu Harvarda R. Kaplana i R. Coopera, bazuje na wycenie poszczególnych działań i przenoszeniu ich wartości na poszczególne produkty. Rachunek kosztów działań to koncepcja bazująca na procesach. Zrywa z niedomaganiami poprzednich koncepcji rachunków kosztów i pozwala na dokładny pomiar wielkości nakładów poniesionych na wytworzenie danego produktu. Narzędzie to pozwala podejmować trafne i oparte na rzeczywistości decyzje, a nie lawirować w gąszczu założeń i kluczy podziałowych, które dzielą koszty w sposób mało precyzyjny i przypadkowy, wprowadzając jedynie fałszywe dane, a co za tym idzie - błędne decyzje.

UWAGA

Rachunek kosztów działań to koncepcja trudna i kosztowna w implementacji. Wieloletnie doświadczenie i popularność tej koncepcji pozwoliły na wypracowanie wielu jej odmian i oryginalnych rozwiązań. Obecnie na świecie dużym zainteresowaniem cieszy się Time Driver - ABC. Jest to koncepcja znacznie prostsza w implementacji, a przede wszystkim nie wymaga dużych nakładów finansowych, co pozwala zastosować ją tam, gdzie do tej pory nie było to możliwe.

W światowej praktyce gospodarczej znane są takie rozwiązania, jak chociażby ABB - Activity Based Budgeting, czyli budżetowanie na podstawie rachunku kosztów działań. Zyskuje on na całym świecie niezwykłą popularność dzięki możliwości precyzyjnego zaplanowania kosztu wytworzenia wyrobu.

Najistotniejszym elementem koncepcji ABC jest jednak Activity Based Management. Rachunek kosztów działań dostarcza nam jedynie danych, na podstawie których podejmowane są dopiero decyzje. ABM pozwala poprzez ujęcie procesowe przeanalizować skutki potencjalnych decyzji i podjąć najbardziej trafną z punktu widzenia interesów przedsiębiorstwa. Największą siłą ABM jest wypracowanie decyzji i działań poprawiających wyniki przedsiębiorstwa.

Czym jest Activity Based Costing? Jak wygląda proces projektowania i implementacji ABC? Wady i zalety koncepcji? Na czym polega i co nam daje Activity Based Management? Na jakim poziomie nasze przedsiębiorstwa wykorzystują zasoby? Jaki jest koszt wdrożenia ABC? Czym jest SUC, TD-ABC, ABB?

Jeśli jesteś zainteresowany uzyskaniem odpowiedzi na ww. pytania, już dziś zgłoś się do udziału w III spotkaniu Koła Praktyków Controllingu w Lublinie. W trakcie spotkania zaprezentowane zostaną podstawy teoretyczne koncepcji Activity Based Costing oraz zagadnienia powiązane z tą koncepcją. Przedstawimy praktyczne przykłady wykorzystania tej koncepcji.

Po części teoretycznej uczestnicy będą mieli okazję uczestniczyć w warsztacie praktycznym. Przewidywana jest także dyskusja na temat zalet rachunku ABC, jak i wymiana doświadczeń. Temat przedstawią: Marcin Wójcik z Connet Consulting oraz Radosław Wróblewski z firmy Żagiel S.A., członkowie Koła Praktyków Controllingu Lublin.

Wszystkich zainteresowanych wzięciem udziału w spotkaniu prosimy o kontakt z liderem Koła - Marcinem Wójcikiem, e-mail: biuro@controlling.priv.pl. Więcej informacji na temat spotkania oraz inicjatywy, jaką jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów, można znaleźć pod adresem: www.icv.pl lub www.controlling.priv.pl w dziale ICV.

Zobacz również

MF przedstawiło projekt deregulacji ustawy o VAT

Przedsiębiorcy zyskają możliwość sprawdzenia statusu podatnika VAT do pięciu lat wstecz – zakłada projekt nowelizacji ustawy o VAT opublikowanej na stronie Rządowego Centrum Legislacji. Przygotowany przez resort finansów projekt zawiera łącznie kilkadziesiąt zmian, w tym m. in. wprowadzenie instytucji składu VAT, rozszerzenie odpowiedzialności solidarnej nabywcy, doprecyzowanie zasad rozliczania VAT w systemie kaucyjnym.

Czytaj więcej

Księgowi w stanie głębokiej niepewności przed KSeF. Najbardziej obawiają się trzech rzeczy. Wyniki najnowszego badania „Księgowi i przedsiębiorstwa wobec KSeF”

Jakiej gotowości na KSeF spodziewamy się na trzy miesiące przed godziną zero? Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie fillup k24 ściągają nas na ziemię. Prawie połowa księgowych (47,5%) nie potrafi jednoznacznie stwierdzić, czy jest przygotowana na nadchodzącą rewolucję, a niemal 1/3 mówi wprost, że nie jest. Co teraz budzi w branży największe obawy? Czy mimo wszystko są księgowi, którzy śpią spokojnie albo chociaż – spokojniej niż reszta?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.