10 października 2005 r., Warszawa

W dniu 10 października 2005 r. odbyła się siódma edycja Klubu Controllera. Spotkanie to, organizowane cyklicznie przez redakcję miesięcznika „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” oraz Centrum Edukacji Gospodarczej INFOR Training, tym razem prowadzili Adam Jabłoński i Marek Jabłoński z firmy P.W.-Konsulting „OTTIMA plus” S.J. oraz Result Business Solutions S.J. z Dąbrowy Górniczej, doświadczeni doradcy biznesowi.

Tematem przewodnim siódmej edycji Klubu Controllera było „Wdrożenie Strategicznej Karty Wyników – praktyczny model implementacji”. Obecnie koncepcja ta cieszy się wśród praktyków dużym zainteresowaniem.

Wielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że tylko kompleksowe podejście do zagadnień zarządzania strategicznego, skuteczne realizowanie wyznaczonych strategii oraz włączenie do jej realizacji wszystkich pracowników przedsiębiorstwa może przyczynić się znacznie do osiągnięcia sukcesu na rynku.

Zarówno pytania zadawane prelegentom, jak i burzliwe dyskusje potwierdziły duże zainteresowanie tematyką wdrażania Strategicznej Karty Wyników. Rozmowy dotyczyły między innymi sposobów formułowania celów strategicznych, ich równoważenia, definiowania kluczowych czynników sukcesu, problemów dotyczących wrażliwości najwyższego kierownictwa na zachodzące zmiany w otoczeniu wewnętrznym oraz zewnętrznym przedsiębiorstw i budowy kapitału intelektualnego organizacji.

Wiele pytań dotyczyło także motywowania pracowników do utożsamiania się z przedsiębiorstwem i jego strategią. Adam Jabłoński i Marek Jabłoński bardzo precyzyjnie argumentowali sensowność wdrażania Strategicznej Karty Wyników, integrację tego narzędzia z innymi systemami zarządzania oraz wykorzystania go do rozwoju kapitału intelektualnego organizacji.

Ciekawostką siódmej edycji Klubu Controllera było również omówienie założeń do wdrożenia Strategicznej Karty Wyników autorstwa Adama Jabłońskiego i Marka Jabłońskiego. Warto dodać, iż założenia te były już prezentowane na łamach numeru 9/2005 „Conrollingu i Rachunkowości Zarządczej” i stanowią wytyczne Ogólnopolskiego Konkursu „Lider Controllingu”. Cała metodyka spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczestników spotkania ze względu na praktyczne przedstawienie 21 kroków milowych implementacji Karty z uwzględnieniem uwarunkowań sektorowych i międzysektorowych adekwatnych do warunków polskich.

Ostatni punkt programu spotkania obejmował przedstawienie możliwości wykorzystania narzędzi informatycznych do wdrażania i monitorowania strategii z wykorzystaniem Strategicznej Karty Wyników.

Zobacz również

Czy od 2025 r. podatnicy będą musieli prowadzić pkpir elektronicznie?

W 2025 r. podatnicy nadal będą mogli prowadzić pkpir papierowo albo elektronicznie. Przepisy nakładające obowiązek prowadzenia pkpir wyłącznie elektronicznie i przesyłania jej w strukturze JPK do urzędu skarbowego zaczną obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2026 r.

Czytaj więcej

Wigilia dla pracowników – czy jest przychodem pracownika i kosztem dla pracodawcy?

Coraz większa liczba pracodawców decyduje się na organizowanie spotkań wigilijnych dla pracowników. Pracodawcy mają wątpliwości, czy po stronie pracowników powstaje z tego tytułu przychód, od którego należy pobrać zaliczkę na PIT, oraz czy mogą zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki poniesione na ten cel.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.