Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych

18 kwietnia 2019 r. zacznie obowiązywać ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych. Na podstawie tej ustawy zamawiający zostali zobowiązani do odbierania od wykonawcy ustrukturyzowanych faktur elektronicznych przesłanych za pośrednictwem platformy. Jednocześnie po stronie wykonawców nie został wprowadzony taki obowiązek. Wykonawcy będą mogli dobrowolnie skorzystać z tej formy przesłania faktury.

Ustrukturyzowana faktura elektroniczna ma się składać z danych wymaganych przepisami o podatku od towarów i usług oraz danych zawierających:

  • informacje dotyczące odbiorcy płatności;
  • wskazanie umowy zamówienia publicznego.

Poza tymi danymi na fakturze mogą być zamieszczone także inne dane, jeżeli są niezbędne ze względu na specyfikę zamówień publicznych. Za funkcjonowanie platformy będzie odpowiadał Minister Finansów. Minister Finansów określi też listę innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych (oprócz faktury), które będą mogły być przesyłane za pośrednictwem platformy, uwzględniając rodzaje dokumentów stosowanych przez zamawiających i wykonawców w związku z realizacją zamówień publicznych.

Przypisy / Źródła
Ustawa z 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym – Dz.U. z 2018 r. poz. 2191.
Drukuj

Zobacz również

Archiwum

Polecamy