2. Forum Informacji Zarządczej

Tekst otwarty nr 7/2016

19-20 maja br. w warszawskim hotelu Lord po raz drugi odbyło się Forum Informacji Zarządczej. Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia był „Controlling procesów sprzedażowych, działań marketingowych i skuteczności promocji”.

W trakcie dwóch dni zostało wygłoszonych 11 prelekcji przez praktyków, który w swojej codziennej pracy mają do czynienia z zagadnieniami badania skuteczności sprzedaży i marketingu w przedsiębiorstwie. Tematy omawiane na tegorocznym Forum były bardzo różnorodne i oparte na praktycznych przykładach, m.in. badania procesów sprzedażowych z wykorzystaniem Business Process Modeling Notation, o którym opowiedział pan Jarosław Żeliński. O Key Performence Indicators w badaniu skuteczności zespołu sprzedażowego prelekcje wygłosił pan Paweł Musiał z firmy Controlling Systems. Firma ABC Akademia przedstawiła case study o Customer Profitability Management z wykorzystaniem założeń zasobowo-procesowego rachunku kosztów w przedsiębiorstwach. Proces controllingu działań sprzedażowych i skuteczności promocji na przykładzie branży hotelarskiej przybliżył pan Cezary Sarnecki. Na czym polega wycena marki i jakie są jej metody, opowiedział pan Dariusz Strona z firmy DCF Dotacje-Consulting-Finanse. Dyrektor finansowy firmy nazwa.pl, Krzysztof Cebrat, mówił o kalkulacji kosztu pozyskania klienta. Kolejnym ciekawym tematem poruszanym na wydarzeniu była analiza sprzedaży, na temat której prelekcję wygłosił wieloletni praktyk i trener tej tematyki, pan Tomasz Dyba. W drugim dniu w tematyce badania skuteczności działań marketingowych oraz ich planowania wobec prognozy sprzedaży mówili panowie Łukasz Holik z nazwy.pl oraz Witold Wrodarczyk z agencji interaktywnej Adequate Interactive Boutique. Nie zabrakło, oczywiście, zagadnień związanych z analizą, raportowaniem i wizualizacją danych sprzedażowych w narzędziach typu PowerMap oraz tworzeniem dashboardów, o których opowiedzieli nam Wojciech Próchnicki z nazwa.pl oraz Bartosz Czapiewski z firmy SkuteczneRaporty.pl.

Dodatkową atrakcją była premiera nowego magazynu „Informacja Zarządcza”, który co dwa miesiące prezentuje praktyczną wiedzę z zakresu informacji zarządczej. Magazyn porusza kwestie narzędziowe w controllingu, zarządzaniu, raportowaniu i analizach. Jego autorzy to praktycy branży – profesjonaliści, którzy chętnie dzielą się przykładami rozwiązań stosowanych w ich własnych przedsiębiorstwach.

Zarówno organizacja, jak i merytoryka tegorocznego wydarzenia zostały bardzo dobrze ocenione przez uczestników. Duża ich część deklarowała udział w przyszłorocznym Forum Informacji Zarządczej, na które już dzisiaj Państwa zapraszamy.

Zobacz również

Nie będzie oddłużenia w przypadku celowej niewypłacalności

Prezydent podpisał nowelizację ustawy Prawo upadłościowe. Nie będzie możliwości oddłużenia, jeżeli upadły doprowadził do swojej niewypłacalności w sposób celowy, chyba, że będzie to uzasadnione względami słuszności.

Czytaj więcej

Nowe procedury rozliczania VAT w ramach procedury MOSS

CiRZ_10_6.jpg

System MOSS (Mini One Stop Shop) – czyli mały punkt kompleksowej obsługi w zakresie podatku VAT – to mechanizm ułatwiający rozliczanie podatku VAT należnego w różnych krajach UE w jednym kraju UE.

Czytaj więcej

Odroczenie do 2020 r. nowych zasad poboru podatku u źródła przez podatników CIT

CiRZ_10_4.jpg

MF wydało rozporządzenie przekładające termin stosowania nowych zasad poboru podatku u źródła (WHT) dla podatników CIT do 31 grudnia 2019 r. Tym samym przesunięty został obowiązek poboru podatku według stawki podstawowej przez płatnika w sytuacji przekroczenia w roku podatkowym kwoty 2 mln zł płatności podlegających WHT, dokonywanych na rzecz jednego podatnika.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama