Ubezpieczenie od kryzysu

Tekst otwarty nr 1/2009

Co zrobić, by systemy wczesnego ostrzegania zadziałały we właściwym momencie? Wskazówek udziela M.D. Cohen - ekspert do spraw zachowań pracowniczych z firmy Maverick.

www.allbusiness.com

Nawet światowy kryzys nie zmieni faktu, iż większość przedsiębiorstw jest nieprzygotowana na trudności. Taka jest ludzka natura, że poszukuje oznak powodzenia, a ignoruje sygnały o zagrożeniu, mimo iż w okresie zawirowań ekonomicznych te ostatnie pojawiają się codziennie: w rozmowach telefonicznych, podczas spotkań z klientami i pracownikami czy w analizach budżetów i harmonogramów przedsięwzięć. Zanim przekroczona zostanie masa krytyczna, controller powinien nakłonić menedżerów i kluczowych pracowników organizacji do wypracowania planu zaradczego i jego przećwiczenia.

Pierwszym zadaniem jest uświadomienie sobie, jak różnej natury czynniki wywoływały kryzysy przedsiębiorstw. Zanieczyszczenie partii produktów, pożar magazynu, odejście naczelnego dyrektora czy chybiona reklama to problemy mogące dotknąć samo przedsiębiorstwo, jego głównego dostawcę lub odbiorcę i na długi czas nadwyrężyć reputację jednostki. Skutki kryzysu zmniejsza polityka informacyjna usuwająca wątpliwości, czy ujawnić niekorzystne fakty na spotkaniu z zarządem, w rozmowie z klientem lub w wywiadzie dla prasy. Brak informacji rodzi niekontrolowane domysły, a same fakty i tak ujrzą światło dzienne - ale już w atmosferze skandalu. Zawsze lepiej podkreślić, jaką lekcję wyciągnięto z potknięcia, i naprawić błąd. Najważniejsze jest jednak uwzględnienie „czynnika ludzkiego”. Reakcje na sytuacje stresowe są różne, warto je zatem poznać i zawczasu wypracować programy szkoleniowe. Nakłady na te działania to zaledwie ułamek kosztów ich zaniechania.

Zobacz również

Tekst otwarty nr 2/2020

Sprzedaz-24.pl. 100% praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki

Jest takie miejsce w internecie, które warto zarekomendować wszystkim dyrektorom handlowym, menedżerom sprzedaży, handlowcom i pracownikom działów obsługi klienta. Portal, który zbiera w jednym miejscu i udostępnia całą merytoryczną wiedzę, jakiej mogą potrzebować w swojej pracy. Wystarczy jedno kliknięcie!

Czytaj więcej

KPI w zarządzaniu zespołem sprzedaży 3 perspektywy, 2 ciekawe koncepcje i własne doświadczenia

CiRZ_1_2020_16.jpg

Czy raporty przygotowywane przez controlling przedstawiają w sposób czytelny istotne informacje do zarządzania? Czy widać na nich związki przyczynowo-skutkowe między wynikami, za które odpowiedzialni są menedżerowie sprzedaży i działaniami, którymi zarządzają? Jak poprawić współpracę na linii controlling – sprzedaż – zarząd?

Czytaj więcej

Mikroekonomiczne determinanty struktury kapitału

CiRZ_12_45.jpg

Na kształtowanie struktury (źródeł) finansowania firmy wpływ ma wiele czynników o charakterze mikroekonomicznym, wśród których wymienić można: jakość sterowania firmą, wskaźniki finansowe podmiotu, zarządzanie wypłatą dywidend, ryzyko działalności, etapy cyklu życia firmy, rynkową cenę akcji, majątek w dyspozycji przedsiębiorstwa oraz jego wielkość.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama