Świeżutka dostawa

Tekst otwarty nr 7/2008

Jak właściwie zorganizować sprzedaż wyrobów szybko psujących się? Model controllingu niemieckiej sieci cukierniczej Junge prezentuje A Becker.

de.cubeware.de

„Sprzedaż najlepiej prognozują klienci” - stwierdzenie to powinno być punktem wyjścia dla controllerów odpowiedzialnych za monitorowanie dystrybucji produktów o krótkim terminie przechowywania, dla których każdy błąd w planowaniu sprzedaży liczy się podwójnie - jako obniżone przychody oraz zwiększone koszty niesprzedanych produktów.

Sercem systemu controllingu firmy Junge jest aktualizowana na bieżąco centralna baza danych, zawierająca zapisy transakcji ze wszystkich punktów handlowych. Dzięki niej możliwe stało się zaplanowanie z dokładnością do 15 minut dostaw konkretnych wyrobów do poszczególnych filii.

W rezultacie dokładnej analizy zachowań klientów udało się uzyskać odpowiedzi na szereg pytań. Czy można różnicować ceny produktów w poszczególnych punktach handlowych? Które wyroby należy wytwarzać na miejscu, aby sprostać popytowi? Jaki wpływ wywierają akcje promocyjne na obroty w poszczególnych filiach? W których sklepach sprzedaż ogranicza się do produktów podstawowych, a gdzie pojawia się zapotrzebowanie na oferty specjalne i nowości?

Co więcej, analiza sprzedaży i generowanych marż pozwoliła na stworzenie bazy porównań między filiami i publikację rankingów. W ten sposób kierownicy placówek włączyli się do rywalizacji o premie... a klienci dostali jeszcze bardziej chrupiące bułeczki.

Zobacz również

Łańcuch wyobraźni

Łańcuch wyobraźni

Przez dekady decydenci narzekali na brak danych, co utrudniało im zadania. Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna – cierpimy na nadmiar informacji. Szacunki mówią, że każdego dnia do internetu wprowadzanych jest 402,74 mln terabajtów danych. A to przecież nie jedyne źródło informacji. Mamy jeszcze radio i telewizję, prasę drukowaną, książki i publikacje naukowe. Czerpiemy informacje z kontaktów bezpośrednich i udziału w spotkaniach branżowych czy konferencjach. Nie ma możliwości ani żeby zebrać, ani choćby porządnie przejrzeć wszystkie te kanały. O wyciągnięciu istotnych wniosków nie wspominając.

Czytaj więcej

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Smart data w sprzedaży. Jak selekcjonować informacje i wykorzystywać je w strategii sprzedażowej?

Zanieczyszczone dane (dirty data) zawsze stanowiły biznesową bolączkę, ale teraz, poprzez dynamiczny wzrost znaczenia sztucznej inteligencji oraz przyspieszenie migracji systemów CRM i ERP, stały się krytycznym zagrożeniem.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.