Świeżutka dostawa

Tekst otwarty nr 7/2008

Jak właściwie zorganizować sprzedaż wyrobów szybko psujących się? Model controllingu niemieckiej sieci cukierniczej Junge prezentuje A Becker.

de.cubeware.de

„Sprzedaż najlepiej prognozują klienci” - stwierdzenie to powinno być punktem wyjścia dla controllerów odpowiedzialnych za monitorowanie dystrybucji produktów o krótkim terminie przechowywania, dla których każdy błąd w planowaniu sprzedaży liczy się podwójnie - jako obniżone przychody oraz zwiększone koszty niesprzedanych produktów.

Sercem systemu controllingu firmy Junge jest aktualizowana na bieżąco centralna baza danych, zawierająca zapisy transakcji ze wszystkich punktów handlowych. Dzięki niej możliwe stało się zaplanowanie z dokładnością do 15 minut dostaw konkretnych wyrobów do poszczególnych filii.

W rezultacie dokładnej analizy zachowań klientów udało się uzyskać odpowiedzi na szereg pytań. Czy można różnicować ceny produktów w poszczególnych punktach handlowych? Które wyroby należy wytwarzać na miejscu, aby sprostać popytowi? Jaki wpływ wywierają akcje promocyjne na obroty w poszczególnych filiach? W których sklepach sprzedaż ogranicza się do produktów podstawowych, a gdzie pojawia się zapotrzebowanie na oferty specjalne i nowości?

Co więcej, analiza sprzedaży i generowanych marż pozwoliła na stworzenie bazy porównań między filiami i publikację rankingów. W ten sposób kierownicy placówek włączyli się do rywalizacji o premie... a klienci dostali jeszcze bardziej chrupiące bułeczki.

Zobacz również

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Dzisiejszy świat biznesu prowadzi do paradoksu – to trudność pogodzenia nadmiaru informacji z koniecznością szybkiego podejmowania najlepszych decyzji. Przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od umiejętności jego liderów do elastycznego reagowania na wyzwania rynku. W środowisku gwałtownych, turbulentnych zmian oraz konkurencji, lider, który potrafi czerpać informacje z wielu źródeł odniesie największy sukces.

Czytaj więcej

Dekarbonizacja a konkurencyjność przedsiębiorstw. Jak zmiany klimatu i Europejski Zielony Ład wpływają na oczekiwania wobec przedsiębiorstw?

Dekarbonizacja a konkurencyjność przedsiębiorstw. Jak zmiany klimatu i Europejski Zielony Ład wpływają na oczekiwania wobec przedsiębiorstw?

Emisje gazów cieplarnianych z działalności gospodarczej człowieka są główną przyczyną zmian klimatu i ryzyka z nimi związanego, których materializacja staje się dotkliwa dla przedsiębiorstw. Dodatkowo wprowadzane przez Unię Europejską regulacje prawne, które dążą do ograniczenia śladu węglowego, wymuszają na przedsiębiorstwach, wprowadzenie działań dążących do dekarbonizacji. Niektóre z nich już rozpoczęły działania redukujące emisję gazów cieplarnianych, przez co wyróżniają się swoim działaniem na rynku, budując przewagę konkurencyjną, rozumianą jako unikatową pozycję w sektorze w stosunku do konkurentów1.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.