Six sigma wchodzi do marketingu

Tekst otwarty nr 4/2006
Czy można oceniać kreatywność wskaźnikiem ROI? O wykorzystaniu zarządzania procesami w marketingu piszą J. Quelch i B. Harris z Young & Rubicam Brands.

www.ebfonline.com

www.ebfonline.com

Koncepcja Six sigma, spopularyzowana w latach 90. przez Jacka Welcha z General Electric, miała na celu poprawę jakości i optymalizację procesów produkcyjnych. Choć znajdowała coraz szersze zastosowanie w branżach innowacyjnych, specjaliści od marketingu długo opierali się rozwiązaniom „ograniczającym ich kreatywność”.

Coraz większy udział marketingu w kosztach przedsiębiorstw, wzrost cen kampanii promocyjnych w mediach oraz presja na szybkość i skuteczność działań spowodowały jednak, iż marketing znalazł się pod presją kontroli kosztów i mierzenia efektów.

Przykład firmy Young & Rubicam Brands pokazuje, iż koncepcja Six sigma pozwala na szybsze wdrażanie pomysłów i stymulację kreatywności przez racjonalizację działań pracowników. Okazało się, iż właściwe zaprojektowanie procesu produkcji reklam prasowych i telewizyjnych – ze szczególną uwagą na osiąganie pożądanych wyników już w pierwszym cyklu obróbki – dało w efekcie przyspieszenie realizacji zleceń i wzrost satysfakcji klientów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Co więcej, wprowadzenie koncepcji Six sigma spowodowało, iż poprawiła się dyscyplina działań marketingowych, a priorytetem stały się efekty, które są wystarczającym argumentem dla zleceniodawców na poniesienie nawet wysokich wydatków bez konieczności podkreślania wizjonerskiego charakteru marketingu.

Zobacz również

Lean Accounting. Instrument kontroli zarządczej

Lean Accounting. Instrument kontroli zarządczej

W dzisiejszych czasach coraz więcej przedsiębiorstw stara się wprowadzać innowacyjne metody kontroli zarządzania, które umożliwiają osiągnięcie zwiększonej efektywności1. Jednym z takich podejść jest Lean Accounting, które skupia się na eliminowaniu marnotrawstwa, minimalizacji kosztów oraz zwiększaniu wartości dla klienta.

Czytaj więcej

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Jak definiować i priorytetyzować projekty?

Dzisiejszy świat biznesu prowadzi do paradoksu – to trudność pogodzenia nadmiaru informacji z koniecznością szybkiego podejmowania najlepszych decyzji. Przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od umiejętności jego liderów do elastycznego reagowania na wyzwania rynku. W środowisku gwałtownych, turbulentnych zmian oraz konkurencji, lider, który potrafi czerpać informacje z wielu źródeł odniesie największy sukces.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.