Kiedy outsourcing prowadzi do obniżenia kosztów? Analizę prowadzi Jörg Hecker – konsultant do spraw optymalizacji procesów biznesowych.

www.themanagement.de

Większość przedsiębiorstw miało okazję współpracować z zewnętrznymi specjalistami i poznało związane z tym problemy. Jak zatem zapobiec zmaganiom z niesolidnymi i nieterminowymi kooperantami? Trzeba oprzeć współpracę na zasadzie obustronnych korzyści, ale przede wszystkim zabezpieczyć własne interesy!

Wiele problemów powstaje w wyniku zaniedbań klientów. Brak doświadczenia czy pośpiech powodują, że cele projektu i warunki kontraktu pozostają nieprecyzyjne, a rozwiązania proponowane przez oferenta nieadekwatne do zgłaszanych potrzeb.

Określenie celu i zakresu czasowego projektu oraz zidentyfikowanie możliwych rozwiązań – to zadania do realizacji przed wyborem kontrahenta. Istotna jest także decyzja czy kooperant ma być indywidualnym konsultantem, małą jednostką czy też dużą organizacją. Od tego zależą koszty, ale i czas trwania projektu. Dopasowanie zleceniodawcy do wielkości podmiotu ułatwia także komunikację i daje równowagę sił.

Kluczowe znaczenie dla sprawnej realizacji przedsięwzięcia ma powierzenie kierownictwa specjaliście, który może być własnym pracownikiem lub zewnętrznym menedżerem, wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za kontakty z wykonawcą oraz zidentyfikowanie potencjalnych wąskich gardeł we wdrożeniu.

Warto pamiętać, iż dla zapewnienia sukcesu konkretnego przedsięwzięcia należy wybrać oferenta, którego doświadczenie, wielkość, styl pracy i wymagania finansowe są adekwatne do tego właśnie projektu.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.