Controlling i Rachunkowość Zarządcza 2/2011 (luty)

Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 2/2011 -

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF

Artykuły

Tekst otwarty nr 2/2011

Gospodarka Polski

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2011

Rząd i polityka

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2011

Dane i prognozy ekonomiczne

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2011

Bank Centralny

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 2/2011

Monitor rynku

Czytaj więcej
nr 2/2011

Solver – optymalizacja kosztów wycieczki szkolnej

Problem: W Excelu na co dzień wykonuję różne obliczenia, proste operacje, podsumowania. Tym razem mam do wykonania dużo trudniejsze zadanie. Problem jest związany z szeroko pojętym zagadnieniem optymalizacji, a mówiąc ściślej, dotyczy wyboru odpowiedniej ilości autokarów na wycieczkę szkolną dla dzieci.Problem: Firma przewozowa oferuje trzy rodzaje autokarów:Problem: A – autokar mieszczący 32 osoby...

Czytaj więcej
nr 2/2011

Koszt kapitału własnego przedsiębiorstwa

Problem: Obliczam WACC jako stopę dyskontową do NPV projektu. Nakłady początkowe projektu są finansowane w 80% z zysku z poprzedniego roku oraz w 20% z kredytu. Te 80% wartości inwestycji to ułamek ogólnego zysku wypracowanego w poprzednim roku. W jaki sposób mam obliczyć koszt uzyskania źródła finansowania 80% tej inwestycji? Jest mi to potrzebne do wyliczenia WACC.

Czytaj więcej
nr 2/2011

Jakie wskaźniki finansowe powinniśmy monitorować, aby sprawnie zarządzać firmą

Zarządy przedsiębiorstw i kluczowi menedżerowie zawsze stoją przed dylematem, czy podejmować decyzje szybko i intuicyjnie, czy też poczekać na fachowe analizy, które zminimalizują ryzyko podejmowanych przez nich decyzji, ale jednocześnie opóźnią ich wdrożenie.

Czytaj więcej
nr 2/2011

Wdrożenie controllingu w agencji interaktywnej

W II części cyklu na temat praktycznych aspektów wdrożenia controllingu rozpoczynamy od zagadnień związanych z procesem budżetowania w Yeslogo Media Interactive. Proces ten bazuje na dwóch metodach: budżetowaniu przyrostowym oraz budżetowaniu od zera.

Czytaj więcej
nr 2/2011

Określenie liczby jednostek działalności do rozliczenia kosztów

Kolejnym istotnym zagadnieniem, które należy przedyskutować podczas analizy kierunków rozliczania kosztów niewykorzystanego potencjału, jest liczba jednostek działalności, według której rozliczane będą koszty. Reguły rachunkowości finansowej mówią bowiem o przeciętnej zdolności produkcyjnej.

Czytaj więcej
nr 2/2011

Efekty wdrożenia Balanced Scorecard w hurtowni materiałów budowlanych – perspektywa procesów wewnętrznych

Perspektywa procesów wewnętrznych w analizowanym przedsiębiorstwie to obszar, któremu należało poświęcić wiele uwagi i czasu. Dotychczasowy brak zainteresowania aktywną akwizycją klientów i ograniczanie się tylko do reklam sprawiły, iż kierownictwo hurtowni posiadało ograniczoną wiedzę o ich potrzebach.

Czytaj więcej
nr 2/2011

Pobranie danych z zewnętrznej bazy Access

Problem: Interesuje mnie zagadnienie współpracy pomiędzy arkuszem kalkulacyjnym Excel a programem do zarządzania bazami danych Access. Wiem, że można zarówno eksportować do Excela dane z bazy danych, jak i importować do Accessa tabele utworzone w Excelu. Ciekawi mnie natomiast, czy jest możliwe, aby pobrać do Excela fragment bazy Accessa (np. kwerendę) za pomocą kliknięcia w przycisk (makro). Dla przykładu,...

Czytaj więcej
nr 2/2011

Wykorzystanie BPMM w organizacji

W poprzedniej części cyklu (nr 1/2011) przedstawiliśmy rodowód i strukturę modeli dojrzałości. Są one uniwersalnym narzędziem poznania i oceny firmy, ale mogą być również wykorzystane w innych celach. Niniejszą część cyklu poświęcimy różnym sposobom wykorzystania modeli dojrzałości w organizacji.

Czytaj więcej
nr 2/2011

Funkcje bazy danych

W niniejszym opracowaniu omawiamy sposób działania i przeznaczenie funkcji bazy danych. Artykuł zawiera liczne przykłady dotyczące najważniejszych funkcji z tej grupy jak: BD.SUMA, BD.ŚREDNIA, BD.MAX, BD.MIN, BD.ILE.REKORDÓW.

Czytaj więcej
nr 2/2011

Tabele przestawne – tygodniowy raport marży brutto na topowych produktach i jego graficzna prezentacja

W poprzedniej części cyklu (nr 1/2011) przedstawiliśmy sposób wykonania tygodniowego raportu TOP30 pokazującego w poszczególnych tygodniach marże brutto, ilość oraz zysk ze sprzedaży trzydziestu topowych produktów, które stanowią 60% całej sprzedaży przedsiębiorstwa. W tym artykule stworzymy graficzną prezentację wyników raportu w postaci trzech wykresów.

Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.