W warunkach zaostrzonej konkurencji rynkowej jednym z kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa jest efektywne zarządzanie procesami sprzedaży. Punktem wyjścia w podnoszeniu efektywności tychże procesów jest planowanie sprzedaży poprzedzone jej wnikliwą analizą. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie przebiegu analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie przy wykorzystaniu wskaźników KPI. Opracowanie składa się z dwóch części – teoretycznej i empirycznej. W części teoretycznej omówiono istotę wskaźników KPI, funkcje jakie pełnią w procesie zarządzania sprzedażą, możliwe ich zastosowania w procesie analizy i planowania sprzedaży. W części empirycznej, na podstawie przeprowadzonego studium przypadku, zilustrowano proces analizy i planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie zajmującym się wytwarzaniem tzw. zdrowej żywności oraz ukazano potencjał decyzyjny, jaki płynie z zastosowania wskaźników KPI. Zwieńczeniem artykułu jest podsumowanie zawierające najważniejsze wnioski oraz ocenę przydatności wykorzystanej metody.

Przychody stanowią szczególną rolę warunkującą utrzymanie i rozwój przedsiębiorstwa na rynku w długim okresie. W odróżnieniu od kosztów mają charakter zewnętrzny – to znaczy, że są uzyskiwane na rynku. Warunkiem koniecznym do zaistnienia przychodu jest zatem nawiązanie współpracy z kontrahentem, a działaniem wspierającym ten proces jest skuteczne zarządzanie sprzedażą, które rozpoczyna się od analizy i planowania.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wykresy przestawne

Wykresy przestawne

Bardzo często przygotowując jakiś raport w programie Excel przychodzi nam przedstawić pewne dane na wykresie. Kiedy jednak dane te są zgromadzone w tabeli przestawnej, albo stworzenie wykresu wymaga wcześniej pewnego podsumowania tych danych, to z pomocą przyjść nam mogą wykresy przestawne. Częstym przykładem wykorzystania wykresów przestawnych jest analiza danych sprzedażowych i potrzeba ich zwizualizowania na wykresie.

Czytaj więcej

Planowanie produkcji w Excelu

Planowanie produkcji w Excelu

Czy twoja firma albo branża jest specyficzna? Z pewnością. Twój proces planowania również. Jednak wiele firm wspólnie może powiedzieć „mamy problem z planowaniem”, a może nawet bardziej „nie mamy planowania”. Jak się okazuje znaczna część firm korzysta z systemów klasy ERP, ale wciąż bardzo mała liczba wykorzystuje moduł produkcyjny, a tym bardziej planowanie. Dlaczego tak się dzieje? Właśnie ze względu na specyfikę procesu planowania.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama