Zarządzanie aspektami ludzkimi w organizacji jest często błędnie ograniczane do relacji szef – pracownik. Oczywiście relacja taka implikuje bardzo jasno opisane role i rangi, zakres obowiązków i system raportowania, procedury i zależność służbową. Szef ma kij i marchewkę – podpisze wniosek o urlop, podwyżkę czy premię lub nie, dokona obiektywnej lub subiektywnej okresowej ewaluacji naszej pracy. Chcemy zająć się w tym artykule aspektami związanymi z zarządzaniem personelem w relacji szef – pracownik i pracownik – pracownik, niezależnie od zajmowanego stanowiska.

Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Model controllingu wartości przedsiębiorstwa z perspektywy właścicieli

CIRZ_10_2020_12.jpg

W pierwszej części artykułu, opublikowanej w numerze 09/2020, pokazane zostało, że sama wycena wartości przedsiębiorstwa jest ważna, ale nie pozwala na ocenę poszczególnych obszarów i osób za nie odpowiedzialnych. Jak więc rozliczać i motywować z poziomu właściciela?

Czytaj więcej

HR i controlling – odwieczni wrogowie czy dwie strony tego samego medalu?

CiRZ_9_21.jpg

Co nowego o zarządzaniu przez dane „haerowiec” może powiedzieć „finansiście”? Bo przecież o danych i o liczbach w organizacji nikt nie wie więcej niż właśnie controlling finansowy. Dlaczego w HR 1 plus 3 daje czasem 5? Nie, nie dlatego, że HRowiec nie rozumie zasad matematyki, ale dlatego, że uwzględnia jej niestandardowe działania. I dlatego, że w HR liczby przyjmują mniej oczywisty wymiar głównie dlatego, że ludzi czasem trzeba policzyć inaczej niż według głów lub etatów.

Czytaj więcej

Controlling wartości przedsiębiorstwa ‑ perspektywa włascicieli Cz. 1

CiRZ_9_6.jpg

Opracowanie i realizacja strategii zapewniającej wzrost wartości przedsiębiorstwa jest coraz częściej jednym z głównych zadań zarządów firm. Właściciele oczekują, że wszystkie działania zarządu będą podporządkowane maksymalizacji wartości przedsiębiorstwa, jako inwestycji właścicieli i będą pozwalały właścicielom uzyskiwać szybki i oczekiwany zwrot z zainwestowanego kapitału. Mimo powszechnej akceptacji takiego zadania zarządu, wciąż brakuje jednoznacznych wytycznych, jakie działania i w jaki sposób ma konkretnie realizować zarząd, by rosła wartość przedsiębiorstwa i docelowo zwrot z inwestycji właścicieli.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama