Optymalizacja jest procesem, którego celem jest doskonalenie jakości poprzez poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Pozwala ona na dokładne przemyślenie, zbadanie i zmapowanie procesu, umożliwiając identyfikowanie istniejących w jego ramach nieefektywności. SMED (ang. Single Minute Exchange of Die) jest natomiast techniką koncentrującą się na skróceniu czasu przestoju maszyny w związku z jej przezbrojeniem. Stanowi ona zatem specyficzną formę optymalizacji, pozwalającą na oszczędność kosztów, zwiększenie wydajności procesów, ale również likwidację wąskich gardeł.

SMED jako metoda optymalizacji procesów w przedsiębiorstwie

Czym jest optymalizacja?

Optymalizacja jest procesem polegającym na określeniu, które obszary działania przedsiębiorstwa i w jakim zakresie powinny podlegać doskonaleniu. Podstawowym jej narzędziem jest diagnoza stanu obecnego, pozwalająca na zweryfikowanie, w jaki sposób przebiegają procesy w organizacji oraz jakie są główne przyczyny występowania nieefektywności w ich obszarze. Zdobyta w ten sposób wiedza jest podstawą do opracowania i wdrożenia nowych rozwiązań, które dotyczyć mogą samego procesu, jak również jego dostawców, klientów, a także wykorzystywanych w nim zasobów. Wynikiem procesu optymalizacji jest wskazanie na działania, jakie należy podjąć, by usprawnić najmniej efektywne procesy w organizacji.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Controlling 2040 – perspektywy i wizualizacja przyszłości

Controlling 2040 – perspektywy i wizualizacja przyszłości

Controlling finansowy to jeden z tych działów, po których doskonale widać zmieniające się oczekiwania, wpływ nowoczesnych narzędzi czy AI. Wymagania wobec obecnych kontrolerów mogą mieć niewiele wspólnego z tymi stawianymi kontrolerom w 2040 r. Jakie to będą oczekiwania? Jakie kompetencje będą kluczowe? Co nas czeka? O tym wszystkim przeczytają Państwo w niniejszym artykule.

Czytaj więcej

Rozliczenie wyniku finansowego w przedsiębiorstwie

Rozliczenie wyniku finansowego w przedsiębiorstwie

Wynik finansowy to po prostu rezultat działalności finansowej firmy lub organizacji za cały rok, wyrażony zazwyczaj w postaci zysku albo straty netto. Mówiąc prościej: mówi on o tym, czy firma zarobiła, czy straciła pieniądze w danym roku. Wynik finansowy za dany rok obrotowy może zostać rozliczony dopiero po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego za ten rok.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.