W niniejszej książce skoncentrowano się na kosztowej części równania zysku, pokazując jak z wykorzystaniem koncepcji rachunku kosztów działań (Activity Based Costing/Management) menedżerowie mogą odkrywać prawdę o zyskach i kształtować zyskowność swoich przedsiębiorstw.

Tomasz M. Zieliński

Akademia Menedżera Sp. z o.o.

Rok wydania: 2007

„Zysk = Przychody - Koszty” to najważniejsze równanie w biznesie. Równanie to wydaje się bardzo proste i oczywiste, jednakże tkwi w nim wielka tajemnica, którą ciągle próbują odkrywać menedżerowie, controllerzy i ekonomiści. Odkrywanie prawdy o zyskach polega na świadomym kształtowaniu równania zysku dzięki zrozumieniu czynników wpływających na przychody i koszty przedsiębiorstwa.

Pokazano również istotę informacji kosztowej w podejmowaniu decyzji cenowych i rabatowych oraz wskazano, jak prawidłowe zrozumienie kosztochłonności procesów biznesowych motywuje pracowników firmy do podejmowania trafnych decyzji kierunkujących całe organizacje na maksymalizację zysku.

„Odkrywanie prawdy o zyskach” to książka, która w bardzo przejrzysty i przystępny sposób wyjaśnia czytelnikom zawiłości koncepcji rachunku kosztów działań (Activity Based Costing/Management), pokazując jednocześnie, jak menedżerowie i controllerzy mogą skutecznie podnosić zyskowność swoich przedsiębiorstw.

Zobacz również

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

„Nie mam czasu się tym teraz zająć – planowanie jest w tej chwili priorytetem”. Iluż z nas – finansistów, kontrolerów, planistów czy analityków finansowych wypowiedziało te słowa w ostatnim czasie?

Czytaj więcej

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Pomimo tego, że controlling w ujęciu klasycznym kojarzony jest głównie z obszarem finansów, ma tak naprawdę dużo szersze możliwości zastosowania. Elementy controllingu można skutecznie zaimplementować w wielu innych strefach działalności. Przykładem takiego zastosowania może być sprzedaż. Bardzo często elementy controllingu pojawiają się w procesie sprzedaży w firmie, choć nie mamy świadomości, że jest to właśnie controlling. Dzięki jego zastosowaniu można podnieść efektywnie zarządzanie tym procesem i wesprzeć osiąganie celów przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia controllingu mogą być skuteczne w sprzedaży? Które z nich pomogą wzmocnić zarządzanie w tym zakresie? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.