Książka ta to zbiór krótkich, praktycznych porad z obszaru controllingu, budżetowania, rachunkowości zarządczej i zarządzania finansami. Kierowana jest przede wszystkim do kierowników i specjalistów z działów controllingu, analityków finansowych, dyrektorów finansowych oraz głównych i samodzielnych księgowych z dużych i średnich przedsiębiorstw.

Grupa Wydawnicza INFOR S.A.

Rok wydania: 2007

Ten fachowy i narzędziowy poradnik przeprowadzi Czytelnika po meandrach dość trudnej i zaawansowanej problematyki w sposób przystępny - na przykładach liczbowych. Czytelnik dowie się z niego m.in.:

- jak wdrożyć system controllingu w przedsiębiorstwie - od czego zacząć,

- jak zaprojektować koncepcję systemu controllingu,

- jak w praktyce powinien wyglądać harmonogram wdrożenia controllingu,

- jak przezwyciężać opory przy wdrażaniu controllingu,

- w jaki sposób controlling może wpłynąć na jakość przedsiębiorstwa,

- jak zatrudnić controllera w przedsiębiorstwie,

- jak wydzielić ośrodki odpowiedzialności,

- jakie są kryteria oceny projektu controllingu,

- jak analizować koszty w ramach operacyjnej rachunkowości zarządczej,

- jak w praktyce wykorzystywać analizę wskaźnikową,

- jak poradzić sobie z problemem świadczeń wewnętrznych,

- jak przebiega proces tworzenia budżetu wpływów i wydatków.

Zobacz również

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

Wzmacnianie efektywności procesów planowania i budżetowania finansowego z perspektywy kontrolera finansowego

„Nie mam czasu się tym teraz zająć – planowanie jest w tej chwili priorytetem”. Iluż z nas – finansistów, kontrolerów, planistów czy analityków finansowych wypowiedziało te słowa w ostatnim czasie?

Czytaj więcej

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Rola controllingu w procesie sprzedaży

Pomimo tego, że controlling w ujęciu klasycznym kojarzony jest głównie z obszarem finansów, ma tak naprawdę dużo szersze możliwości zastosowania. Elementy controllingu można skutecznie zaimplementować w wielu innych strefach działalności. Przykładem takiego zastosowania może być sprzedaż. Bardzo często elementy controllingu pojawiają się w procesie sprzedaży w firmie, choć nie mamy świadomości, że jest to właśnie controlling. Dzięki jego zastosowaniu można podnieść efektywnie zarządzanie tym procesem i wesprzeć osiąganie celów przedsiębiorstwa. Jakie narzędzia controllingu mogą być skuteczne w sprzedaży? Które z nich pomogą wzmocnić zarządzanie w tym zakresie? Po odpowiedzi na te pytania zapraszam do dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.