Reputację Twojej firmy można zmierzyć. PR to nie tylko atmosfera sprzyjająca sprzedaży, to, co inni mówią o Tobie1 czy milionowe wskaźniki mediowe, których przełożenie na zysk widzą tylko marketerzy. PR to również liczby i twarde dane pozwalające monitorować skuteczność i efektywność.

Faktycznie w PR nie ma jednego, całościowego systemu pomiaru. I chociaż może przysparzać to kłopotu, to jest także ogromną szansą – ocena każdego działania powinna być bowiem szyta na miarę. Jak wiesz z poprzedniego artykułu („Controlling działań PR. Część I: zrozumieć PR”), działania PR-owe są działaniami długookresowymi i wieloletnimi. To sprawia, że trudne jest przełożenie ich efektów na bieżącą sytuację Twojej firmy. Dla przypomnienia: spotykasz się tu ze zjawiskami carry over effect oraz time lag, czyli odłożonego efektu (gdy Twoje działania zmieniły nastawienie klienta do produktu, nie musi on dokonywać zakupu w danej chwili). Rezultaty, jakie osiąga Twoja firma, są bowiem wynikiem połączenia różnorodnych działań – zarówno teraźniejszych, jak i tych podejmowanych w przeszłości. Jak monitorować więc to, co robią PR-owcy?

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Narzędzia budżetowania - wybrane elementy

CiRZ_240_10.jpg

Budżetowanie jest metodą ukierunkowaną na poprawę efektywności, skuteczności, koordynacji działań i dokonań organizacji. To proces zorientowany na osiąganie celów przedsiębiorstwa, zaspokajanie potrzeb interesariuszy, realizację zadań poprzez podejmowanie najlepszych decyzji zarządczych. Narzędziami budżetowania są budżety, mierniki, wskaźniki, benchmarki. Budżet to instrument bieżącego zarządzania jednostką gospodarczą. Budżet to nic innego jak planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola.

Czytaj więcej

Dokumentacja pracownicza

CiRZ_07-08_92.jpg

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy, wynikających z przepisów prawa pracy, jest prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników. Obowiązek ten nałożony został na pracodawców w treści art. 94 pkt 9a Kodeksu pracy. Rzetelne jego dopełnienie jest szczególnie istotne ze względu na moc dowodową gromadzonych dokumentów, które pozwolą pracodawcy wykazać prawidłową realizację ciążących na nim obowiązków związanych z nawiązaniem stosunku pracy.

Czytaj więcej

Sygnaliści pod ochroną

CiRZ_07-08_85.jpg

Parlement Europejski przyjął dyrektywę o ochronie sygnalistów – osób, które nagłaśniają i informują o nielegalnej lub nieuczciwej działalności , z którą spotykają się w miejscu pracy. Kto może zostać sygnalistą? Jak zgłaszać nadużycia? Jak wygląda ochrona sygnalistów na gruncie prawa polskiego?

Czytaj więcej

Numer bieżący

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama