Studium przypadku: W kolejnej części cyklu poświęconego wdrażaniu zintegrowanego systemu SAP w firmie Scanclimber, koncentrujemy się na charakterystyce i krytycznej ocenie systemu budżetowania. Przeprowadzenie przez kierownictwo firmy szczegółowej analizy procesów wewnętrznych, przy współudziale konsultantów SAP – firmy 7milowy, przyczyniło się do spojrzenia na kwestie budżetowania w szerszy, bardziej otwarty sposób i nasunęło szereg wniosków realizowanych w procesie wdrażania. Przyjrzyjmy się najpierw modelowi budżetowania obowiązującemu w spółce Scanclimber przed rozpoczęciem wdrożenia systemu SAP.

Pozostałe 97% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Optymalizacja procesów logistycznych w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem rachunku kosztów działań

Optymalizacja procesów logistycznych w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem rachunku kosztów działań

Na rachunek kosztów działań (ABC – Activity Based Costing) można patrzeć jak na podstawę informacyjną do monitorowania i kontrolowania jednego z dwóch możliwych źródeł przewagi konkurencyjnej: niskokosztowej produkcji i niskokosztowej dystrybucji. Na podstawie informacji kosztowych o poszczególnych procesach i działaniach można zoptymalizować te procesy na poziomie przedsiębiorstwa lub podjąć decyzję o przeniesieniu niektórych procesów i działań do innej firmy (outsourcing).

Czytaj więcej

Przegląd zmian w MSR

Przegląd zmian w MSR

Jednostki, które sporządzają sprawozdania finansowe zgodnie z Międzynarodowymi Standardami mają obowiązek ciągłego śledzenia zachodzących zmian oraz stosowania najnowszych interpretacji, bowiem mogą mieć one istotny wpływ na ujmowanie zdarzeń gospodarczych, wycenę, prezentację czy ujawnienia w sprawozdaniu finansowym. Zmiany zachodzące w 2021 r. to w głównej mierze reforma IBOR.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama