Stworzenie siatki płac w firmie, prawidłowe porównanie wynagrodzeń z rynkiem, ocena pracowników na stanowiskach oraz zbudowanie sprawiedliwej polityki świadczeń pozapłacowych stanowi duże wyzwanie dla firm, a co za tym idzie – dla dyrektorów personalnych, szczególnie w dużych i rozproszonych organizacjach. Wartościowanie stanowisk pracy metodą analityczno-punktową jest procesem, który może pomóc w tego typu działaniach.

Budowanie systemu wynagradzania pracowników na podstawie wartościowania stanowisk pracy

Przeprowadzenie procesu wartościowania stanowisk pracy w organizacji jest niezwykle pracochłonne i czasochłonne, ale za to przynosi duże korzyści. Dobrze przygotowany i rzetelnie przedstawiony manadżerom i pracownikom niższych szczebli proces daje poczucie sprawiedliwości w wynagradzaniu, awansach oraz dostępie do różnych narzędzi pozapłacowych, które oferuje firma. Do przeprowadzenia wartościowania stanowisk pracy można wynająć profesjonalną firmę, która zaproponuje odpowiednią metodę wartościowania, dopasowaną do profilu działalności firmy. W takim przypadku często będzie to wartościowanie szyte na miarę (np. można wynająć firmę Sedlak&Sedlak). Wartościowanie można przeprowadzić także samemu, uprzednio powołując dedykowany temu zadaniu zespół, warto jednak, by w zespole takim była przynajmniej jedna osoba, która przeprowadzała wcześniej wartościowanie stanowisk pracy – nie jest to proces łatwy, szczególnie w dużej i rozproszonej organizacji, gdzie występuje duża liczba zróżnicowanych stanowisk, doświadczenie ma więc niebagatelne znaczenie dla efektywności prac.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Przychody na przełomie roku obrotowego

Przychody na przełomie roku obrotowego

Przychody ze sprzedaży należy przyporządkować w księgach rachunkowych do tego okresu, którego one dotyczą. Zgodnie z zasadą memoriału, określoną w ustawie o rachunkowości, w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami, dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty.

Czytaj więcej

Growth marketing w praktyce

Growth marketing w praktyce

Czym jest growth marketing i czym różni się od tradycyjnego marketingu? Jaki jest cel growth marketingu? Jakie są najważniejsze KPI w e-commerce? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań zaprezentowane zostały w poniższym artykule.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama