W dniach 9-10 listopada 2006 r. w Pałacu Krobielowice odbyło się pierwsze spotkanie Wrocławskiego Koła Praktyków Controllingu. Wzięło w nim udział 17 osób, przedstawicieli m.in. takich firm, jak: HewlettPackard, Kaufland, Vibracoustic, Volkswagen MP, Volvo Polska, Reichmann, EnergiaPro i inne. Spotkanie prowadziła Honorata Ulatowska, lider Wrocławskiego KPC.

9-10 listopada 2006 r., Wrocław

Po przywitaniu gości i zapoznaniu z agendą oraz celem spotkania uczestnicy w formie ćwiczenia przedstawili się nawzajem, uwzględniając m.in. swoje oczekiwania co do spotkania i/lub Koła Praktyków Controllingu. Oczekiwania te były ukierunkowane przede wszystkim na wymianę wiedzy oraz doświadczeń pomiędzy praktykami w dziedzinie controllingu, poznanie nowych narzędzi controllingowych stosowanych w innych przedsiębiorstwach/branżach, znalezienie rozwiązania nurtujących problemów/zagadnień w codziennej pracy, a także stworzenie swego rodzaju "siatki praktyków" w całym regionie.

W pierwszym wystąpieniu uczestnicy spotkania mieli okazję wysłuchać gościa specjalnego, Herwiga Friedag'a z Berlina, na temat genezy powstania oraz strategii rozwoju ICV na Europę Wschodnią oraz Zachodnią. Adrianna Lewandowska wraz z Honoratą Ulatowską przedstawiły w zarysie dynamiczną ewolucję Polskich Kół Praktyków Controllingu. Mowa była m.in. o tym, jakie są założenia kół controllingowych, jakie korzyści płyną z uczestnictwa w spotkaniach oraz jakie warunki należy spełnić, aby zostać członkiem ICV.

Pierwszego dnia uczestnicy zostali również wprowadzeni w wiodący temat spotkania, czyli "Balanced Scorecard jako nowoczesna metoda zarządzania". Herwig Friedag oraz Adrianna Lewandowska pokazali, że BSC to nie tylko karta miar i wskaźników, ale przede wszystkim narzędzie, które pomaga nam kreować zmiany w przedsiębiorstwie oraz tymi zmianami zarządzać.

UWAGA

Zrównoważona Karta Wyników wspiera wewnętrzną komunikację w firmie, angażuje pracowników wielu szczebli do określenia wspólnych celów, dając im tym samym poczucie przynależności i współodpowiedzialności za ich realizację. Taki proces wymaga jednak otwartości na zmiany oraz gotowości do podjęcia nowych wyzwań.

W piątek, tj. 10 listopada, prace nad BSC zaczęły się na dobre. Adrianna Lewandowska przedstawiła koncepcję oraz zarys historyczny Karty. Uczestnicy spotkania stworzyli biznesowy model wdrożeniowy BSC na przykładzie firmy jednego z uczestników spotkania - Witolda Kiliańskiego, prezesa Controlling Systems. Przedstawiciel firmy Volvo Polska, Sławomir Tarkowski, przedstawił firmę Controlling Systems, jej profil działalności, z uwzględnieniem takich aspektów, jak: kto jest kluczowym klientem, co jest kluczową kompetencją firmy, czym różni się od konkurencji. Określono ramy strategiczne dla firmy modelowej: chcemy tworzyć nowe rozwiązania controllingowe dla przedsiębiorstw z nowoczesnym modelem zarządzania. Następnie, pracując w grupach, uczestnicy poszukiwali konkretnych rozwiązań w określonych obszarach modelu, które z kolei zostały połączone w poszczególne projekty strategiczne.

Problematykę Balanced Scorecard podsumowała Adrianna Lewandowska. Prelegentka podkreślała jak ważna jest strategia w rozwoju firmy. Aby jednak zrealizować cele strategiczne trzeba zacząć działać już dzisiaj!

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy zajęli się ustaleniem ram organizacyjnych dla Wrocławskiego Koła oraz dokonali wyboru składu zarządu. W rundzie podsumowującej wszyscy ocenili spotkanie oraz inicjatywę Kół Praktyków Controllingu jako bardzo interesujące, dające możliwość ciekawej dyskusji. Zainteresowanych udziałem w kolejnych spotkaniach Koła Wrocławskiego prosimy o kontakt z jego liderem - Honoratą Ulatowską ( honorata.ulatowska@hp.com ).

Zobacz również

Czy wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R – interpretacja ogólna MF

Czy wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R – interpretacja ogólna MF

Wynagrodzenie za czas urlopu lub choroby jest kosztem kwalifikowanym w ramach ulgi B+R. Potwierdził to Minister Finansów w interpretacji ogólnej wydanej w tej sprawie. Ulga badawczo-rozwojowa jest regulowana w art. 26e updof i art. 18d updop. Przepisy art. 26e ust. 2 pkt 1 updof i art. 18d ust. 2 pkt 1 updop stanowią, że za koszty kwalifikowane, tj. koszty uzyskania przychodów poniesione na działalność badawczo-rozwojową, uznaje się poniesione w danym miesiącu należności z tytułu zatrudnienia oraz sfinansowane przez płatnika składki z tytułu tych należności określone w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, w takiej części, w jakiej czas przeznaczony na realizację działalności badawczo-rozwojowej pozostaje w ogólnym czasie pracy pracownika w danym miesiącu. W praktyce często zdarza się, że pracownicy wykonujący czynności w ramach prowadzonej przez pracodawcę działalności badawczo-rozwojowej chorują albo przebywają na urlopach.

Czytaj więcej

Zmiany w ustawie o Krajowej Administracji Skarbowej

Planowane jest zwiększenie kontroli nad importem oraz wwozem i wywozem środków pieniężnych do i z Unii Europejskiej.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.