W dniu 24 kwietnia 2008 r. w Warszawie firma Solemis Group S.A. zorganizowała konferencję na temat rozwiązań klasy Business Intelligence. Impreza pod patronatem Ambasady Danii zgromadziła blisko 60 menedżerów, prezesów, dyrektorów i controllerów. Gości przywitali reprezentant Ambasady Danii Bartosz Gałkowski oraz Martin Sorensen z duńskiej firmy TARGIT.

24 kwietnia 2008 r., Warszawa

Tysiące klientów, dziesiątki oferowanych produktów, a wokół wiele rachunków, z których przedsiębiorstwa próbują wyczytać przyszłość. Po 2-3 tygodniach dyrektorzy finansowi wyciągają pierwsze wnioski, choć aktualne potrzeby rynku są już inne. Czy podobne sytuacje przytrafiają się również nam? Zdecydowana większość uczestników konferencji na postawione pytanie mogła jedynie przytaknąć.

- Klienci stają się dla swoich producentów coraz bardziej wymagający. Chcą, aby oferta była nieustannie odnawiana, promowana i ciekawsza. Ale wciąż po wczorajszej cenie, mimo że rosnące koszty produkcji wcale na to nie pozwalają - wyjaśnia Solemis Group S.A., organizator konferencji.

Przed podobnym wyzwaniem stanęła Vistula & Wólczanka S.A. Powstała w wyniku fuzji Galerii Centrum, Vistuli i Wólczanki firma chciała uskutecznić proces podejmowania decyzji, zwiększając jednocześnie kontrolę i przejrzystości finansów.

- To był nasz priorytet. Nie mogliśmy dłużej czekać z decyzjami 2-3 tygodnie, aż dział księgowości i finansów przeanalizuje wszystkie dokumenty - mówi Vistula & Wólczanka. - Gusty naszych klientów zmieniają się bardzo szybko. Dlatego musimy na bieżąco monitorować i prognozować przyszłość, znając zawczasu koszty i przychody firmy. Działamy na wymagającym rynku. Bez inteligentnych rozwiązań informatycznych jest to niemożliwe - wyjaśnia Vistula & Wólczanka.

Dla przykładu, jeśli firma chce przeanalizować wyniki 10 najlepszych sprzedawców w ostatnich latach lub poznać przyczyny spadku marży na danej kolekcji i jednocześnie uzyskać odpowiedź na pytanie, jak odwrócić ten negatywny trend, może za pomocą - dosłownie - 5 kliknięć myszką do komputera poznać wszystkie odpowiedzi. W tym m.in. kryje się tajemnica popularności systemów klasy Business Intelligence.

O zaletach tych systemów przekonali się również menedżerowie m.in. z firmy Sukces (grupa Avans), Centrostal Kielce S.A. oraz John Deere Polska. - Jeśli w firmie bądź jej otoczeniu wystąpi ważne dla jej finansów zdarzenie, system natychmiast alarmuje zarząd firmy i uwzględni je przy najbliższej symulacji zdarzeń - dodaje Solemis.

Ale korzyści, jakie dają rozwiązania klasy Business Intelligence, jest znacznie więcej. W ciągu kilku minut firma może przeanalizować (pod kątem kosztów i przychodów) dziesiątki scenariuszy biznesowych, nad którymi zastanawia się zarząd. Analiza przeprowadzana jest szybko, dogłębnie i z uwzględnieniem danych i trendów, które dla dyrektorów finansów czy specjalistów ds. controllingu pozostają niewidoczne.

Zobacz również

MF przedstawiło projekt deregulacji ustawy o VAT

Przedsiębiorcy zyskają możliwość sprawdzenia statusu podatnika VAT do pięciu lat wstecz – zakłada projekt nowelizacji ustawy o VAT opublikowanej na stronie Rządowego Centrum Legislacji. Przygotowany przez resort finansów projekt zawiera łącznie kilkadziesiąt zmian, w tym m. in. wprowadzenie instytucji składu VAT, rozszerzenie odpowiedzialności solidarnej nabywcy, doprecyzowanie zasad rozliczania VAT w systemie kaucyjnym.

Czytaj więcej

Księgowi w stanie głębokiej niepewności przed KSeF. Najbardziej obawiają się trzech rzeczy. Wyniki najnowszego badania „Księgowi i przedsiębiorstwa wobec KSeF”

Jakiej gotowości na KSeF spodziewamy się na trzy miesiące przed godziną zero? Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie fillup k24 ściągają nas na ziemię. Prawie połowa księgowych (47,5%) nie potrafi jednoznacznie stwierdzić, czy jest przygotowana na nadchodzącą rewolucję, a niemal 1/3 mówi wprost, że nie jest. Co teraz budzi w branży największe obawy? Czy mimo wszystko są księgowi, którzy śpią spokojnie albo chociaż – spokojniej niż reszta?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.