Forum gospodarcze Pharma 2009

Tekst otwarty nr 1/2010

W dniach 25–26 listopada 2009 r. w Jachrance nad Zalewem Zegrzyńskim odbyło się pierwsze otwarte forum gospodarcze Pharma 2009. Największe firmy związane z branżą farmaceutyczną dyskutowały tam o trendach i zmianach na rynku.

Konferencja była poświęcona tendencjom w obszarach działań biznesowych, strategii, rozwoju technologii oraz produktów IT oferowanych przez firmy związane z rynkiem farmaceutycznym. Ciekawy referat zaprezentowała US Pharmacja. Uczestnicy forum mieli okazję dowiedzieć się, jak inne podmioty z tej samej branży podchodzą do tematu wyboru systemu ERP: w jaki sposób wybierają system i jak podchodzą do wyboru firmy wdrażającej. Została w nim również omówiona analiza ryzyka związanego z takim przedsięwzięciem.

Zainteresowaniem cieszyła się także prezentacja firmy Torfarm S.A. na temat trendów na rynku dystrybutorów farmaceutycznych w Polsce. Temat ten był dość żywiołowo poruszany w rozmowach kuluarowych, podobnie jak zagadnienie zaprezentowane przez organizatora konferencji SI-Consulting, czyli „Traceability” – pomysł na sprawne zarządzanie partią leków.

Warto zauważyć, że konferencja miała dość nowatorski charakter, pozwalając na zbliżenie się do siebie potencjalnych konkurentów w dziedzinie farmacji. Dała możliwość zakreślenia granic, w ramach których może odbywać się przyszła współpraca i rywalizacja.

Organizatorzy konferencji nie wykluczają, iż stanie się ona imprezą cykliczną. „Podczas rozmów z przybyłymi gośćmi można było zauważyć, że eksperci i kadra menedżerska potrzebują miejsca, w którym mogliby wymienić niekoniecznie wygodne opinie i wysłuchać kolegów z branży. Mamy nadzieję, że uczestnictwo w konferencji Pharma stanie się obowiązkowym punktem w kalendarzu dla wszystkich tych, którzy chcą brać czynny udział w rozwoju rynku farmaceutycznego” – opowiada Adam Piętera, dyrektor sprzedaży i marketingu w SI-Consulting S.A., organizator konferencji.

Zobacz również

Termin wdrożenia KSeF nie zostanie przesunięty

W odpowiedzi na interpelację poselską MF poinformowało, że projekt ustawy w zakresie KSeF zostanie skierowany pod obrady Rady Ministrów w II kwartale 2025 r. MF nie planuje kolejnego przesunięcia terminu wejścia w życie KSeF. Dla dużych firm będzie to 1 lutego 2026 r., a dla pozostałych 1 kwietnia 2026 r.

Czytaj więcej

Stawki VAT od 1 kwietnia 2025 r. – konsekwencje zmian

Stawki VAT od 1 kwietnia 2025 r. – konsekwencje zmian

Od 1 kwietnia 2025 r. uległy zmianie stawki VAT na wybrane produkty. W niektórych przypadkach zmieniona została tylko podstawa prawna stosowania obniżonej stawki. Dotyczy to m.in. takich produktów, jak nawozy, środki ochrony roślin, pasza dla zwierząt. W związku z tym z dniem 1 kwietnia 2025 r. zostały wygaszone również WIS-y dla tych produktów, mimo że zmieniła się tylko podstawa prawna stosowania stawki obniżonej. Posiadacze tych WIS-ów utracili ochronę.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.