Od 1 stycznia 2022 r. inwestorzy planujący inwestycje na poziomie minimum 100 mln zł mogą zawrzeć z organami podatkowymi tzw. porozumienie inwestycyjne. W celu obsługi takich inwestorów Ministerstwo Finansów powołało Centrum Obsługi Podatkowej Inwestora (COPI). COPI ma udzielać wsparcia na każdym etapie realizacji przedsięwzięcia.

Zadaniem Centrum jest udzielanie wsparcia w momencie rozpoczęcia inwestycji, jak i na kolejnych etapach jej realizacji. COPI zajmuje się:

  • obsługą porozumienia inwestycyjnego,
  • współpracą z Polską Agencją Inwestycji i Handlu oraz innymi instytucjami zajmującymi się inwestorami,
  • obsługą zapytań i zgłoszeń inwestorów.

COPI zajmie się przede wszystkim obsługą porozumień inwestycyjnych podpisanych między inwestorem a Ministrem Finansów, dotyczących podatkowych skutków realizowanej inwestycji. W ramach porozumienia inwestycyjnego inwestor w jednym miejscu otrzyma:

  • uprzednie porozumienie cenowe,
  • opinię zabezpieczającą,
  • indywidualną interpretację prawa podatkowego,
  • wiążącą informację akcyzową,
  • wiążącą informację stawkową.

Inwestorzy mogą kontaktować się z COPI pod adresem: centrum.obslugi.inwestora@mf.gov.pl. Przepisy o porozumieniach inwestycyjnych obowiązują od 1 stycznia 2022 r.

Przypisy / Źródła / Podstawa prawna

Komunikat MF z 20 grudnia 2021 r. pt. „W MF powstało Centrum Obsługi Podatkowej Inwestora” – www.mf.gov.pl

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: www.nowy.inforlex.pl

Zobacz również

Tekst otwarty Promocyjny nr 5/2022

Cyfrowe sposoby na oszczędności w firmie. Redukcja kosztów dzięki robotyzacji procesów biznesowych

Cyfrowe sposoby na oszczędności w firmie. Redukcja kosztów dzięki robotyzacji procesów biznesowych

Jedna ze spółek audytorskich z tzw. Wielkiej Czwórki w wyniku robotyzacji przetwarzania faktur zmniejszyła liczbę potrzebnych na ten proces roboczogodzin o 75%, przy redukcji błędów z poziomu 0,53% do 0,047%, więc ponad dziesięciokrotnie. Źródła, która to firma są objęte tajemnicą. Być może dlatego, że wstydzi się przyznać, iż robotyzację wprowadziła tak późno. Ten argument dla zarządu za robotyzacją można zwieńczyć zwrotem: „Korzystajmy z doświadczeń innych, a nie z ich kosztownych porad”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 5/2022

Nowe narzędzie do przechowywania paragonów oraz zgłaszania nieprawidłowości fiskusowi

Nowe narzędzie do przechowywania paragonów oraz zgłaszania nieprawidłowości fiskusowi

MF uruchomił nową, bezpłatną aplikację na telefon. Jak zapewnia MF, aplikacja jest w pełni bezpieczna i całkowicie anonimowa. Dzięki niej można zarządzać wydatkami, zgłaszać fiskusowi nieprawidłowości i sprawdzać paragony z kodem QR. W przyszłości aplikacja zostanie rozbudowana o funkcjonalność, która umożliwi pobranie paragonu w postaci elektronicznej, bezpośrednio z kasy.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.