W jaki sposób systemy analiz danych biznesowych wspierają zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa? Możliwości wskazują specjaliści ds. outsourcingu informatycznego z firmy NaviSite.

www.navisite.com

Rozwój organizacji sprawia, iż utrzymanie wysokiej rentowności, sprostanie rosnącym żądaniom właścicieli i jednoczesne zapewnienie satysfakcji coraz większej liczbie klientów spędzają sen z powiek kadrze zarządzającej. Zaczynają oni poszukiwać modelu zarządzania, który zapełniałby lukę między strategią przedsiębiorstwa a działalnością operacyjną.

Jedną z często wybieranych koncepcji jest zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa (CPM), które przekładając strategię na działania operacyjne i wyrażając cele w formie czytelnych mierników, daje menedżerom odpowiedzi na pytania: „Jak działa organizacja?”, „Dlaczego tak działa?” oraz „Jak powinna działać?”.

Uzyskanie korzyści płynących z koncepcji CPM stanie się bardziej realne, gdy przedsiębiorstwo skorzysta ze wsparcia systemów integracji i analizy danych biznesowych (BI). Dzieje się tak z dwóch powodów.

Po pierwsze, wdrożenie systemu BI wymaga precyzyjnego zdefiniowania mierników efektów, zapewnienia powtarzalności procesów oraz określenia zapotrzebowania poszczególnych pracowników na konkretne informacje. Tak przyjęty model biznesowy – jako warunek konieczny dla wykorzystania potencjału systemów BI – jest także urealnieniem samej koncepcji CPM.

Z drugiej strony systemy BI oferują szereg nowych możliwości. Przetwarzanie w czasie rzeczywistym danych sprzedażowych, informacji od kooperantów czy danych z rynków finansowych, ob-sługa centrum kontaktowego dla klientów, prowadzenie wieloprzekrojowych analiz i prezentacja wyników w formie zindywidualizowanych paneli informacyjnych sprawiają, iż zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa przestaje być hasłem, a staje się elementem codziennych obowiązków menedżera.

Zobacz również

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Odroczenie obowiązku raportowania ESG o dwa lata

Ustawa z dnia 9.07.2025 r. zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw została opublikowana 28 lipca 2025 r. w Dz.U.  2025 pod poz. 1020. Weszła w życie po 14 dniach od ogłoszenia, czyli 12 sierpnia 2025 r.

Czytaj więcej

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Rozwój koncepcji ESG w biznesie. Podstawy teoretyczne

Dynamiczny rozwój gospodarczy pierwszych dekad XXI w. zbiegł się z bezprecedensowym wzrostem wymagań środowiskowych, społecznych oraz ładu korporacyjnego, jakie państwa, inwestorzy i konsumenci stawiają przedsiębiorstwom. W tym otoczeniu koncepcja ESG, jeszcze niedawno postrzegana głównie jako narzędzie wizerunkowe, stała się jednym z kluczowych kryteriów alokacji kapitału (zielone finanse), przedmiotem szczegółowych regulacji oraz integralnym elementem zarządzania strategicznego. Artykuł ten ma na celu przedstawienie kluczowych pojęć oraz kontekstu, w jakim funkcjonują przedsiębiorstwa dążące do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostały m.in. definicje zrównoważonego rozwoju oraz ESG, ich geneza oraz ewolucja, a także globalne inicjatywy i wyzwania związane z wdrażaniem tych koncepcji w praktykę biznesową.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.