W jaki sposób systemy analiz danych biznesowych wspierają zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa? Możliwości wskazują specjaliści ds. outsourcingu informatycznego z firmy NaviSite.

www.navisite.com

Rozwój organizacji sprawia, iż utrzymanie wysokiej rentowności, sprostanie rosnącym żądaniom właścicieli i jednoczesne zapewnienie satysfakcji coraz większej liczbie klientów spędzają sen z powiek kadrze zarządzającej. Zaczynają oni poszukiwać modelu zarządzania, który zapełniałby lukę między strategią przedsiębiorstwa a działalnością operacyjną.

Jedną z często wybieranych koncepcji jest zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa (CPM), które przekładając strategię na działania operacyjne i wyrażając cele w formie czytelnych mierników, daje menedżerom odpowiedzi na pytania: „Jak działa organizacja?”, „Dlaczego tak działa?” oraz „Jak powinna działać?”.

Uzyskanie korzyści płynących z koncepcji CPM stanie się bardziej realne, gdy przedsiębiorstwo skorzysta ze wsparcia systemów integracji i analizy danych biznesowych (BI). Dzieje się tak z dwóch powodów.

Po pierwsze, wdrożenie systemu BI wymaga precyzyjnego zdefiniowania mierników efektów, zapewnienia powtarzalności procesów oraz określenia zapotrzebowania poszczególnych pracowników na konkretne informacje. Tak przyjęty model biznesowy – jako warunek konieczny dla wykorzystania potencjału systemów BI – jest także urealnieniem samej koncepcji CPM.

Z drugiej strony systemy BI oferują szereg nowych możliwości. Przetwarzanie w czasie rzeczywistym danych sprzedażowych, informacji od kooperantów czy danych z rynków finansowych, ob-sługa centrum kontaktowego dla klientów, prowadzenie wieloprzekrojowych analiz i prezentacja wyników w formie zindywidualizowanych paneli informacyjnych sprawiają, iż zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa przestaje być hasłem, a staje się elementem codziennych obowiązków menedżera.

Zobacz również

Lean Management – narzędzie poprawy procesów w przedsiębiorstwie

Lean Management – narzędzie poprawy procesów w przedsiębiorstwie

Przedsiębiorstwa, dążąc do zwiększenia efektywności i ograniczenia kosztów, coraz częściej sięgają po nowoczesne metody zarządzania, takie jak Lean Management. Podejście to, zapoczątkowane w japońskim przemyśle przez Toyotę, bazując na eliminacji marnotrawstwa, równoważeniu przepływu pracy oraz ciągłym doskonaleniu procesów, przyczynia się do transformacji nie tylko praktyk operacyjnych, ale również systemów kontroli zarządzania. W tym kontekście powstało Lean Accounting, które przenosi zasady Lean Management na obszar kontroli zarządzania. Szczupła rachunkowość, jak bywa nazywane Lean Accounting, skupia się na redukcji marnotrawstwa, optymalizacji procesów finansowych i dostarczaniu precyzyjnych informacji wspierających podejmowanie decyzji menedżerskich. Odrzucając tradycyjne podejście, które często nadmiernie akcentuje koszty w ujęciu historycznym, Lean Accounting promuje dostarczanie wartości klientowi oraz ciągłe doskonalenie. Stąd w niniejszym artykule autorzy przedstawiają założenia teoretyczne oraz praktyczny wykorzystanie koncepcji Lean do poprawy efektywności procesów produkcyjnych.

Czytaj więcej

Kompetencje miękkie w księgowości

Kompetencje miękkie w księgowości

Do kluczowych kompetencji osoby pracującej w zawodzie księgowego zaliczamy bezsprzecznie wiedzę z zakresu finansów i rachunkowości, podatków jak również umiejętności obsługi programów finansowo–księgowych, jednak oprócz tych kompetencji coraz większą wartość mają kompetencje miękkie, takie jak skrupulatność, umiejętność realizacji kilku zadań jednocześnie, zdolność logicznego myślenia czy też praca pod presją czasu i uczciwość. Coraz większe znaczenie ma też komunikatywność, cecha ta jest szczególnie ważna w przypadku relacji z klientami.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.